Yeniden Başla Hayata


    Hayat bir oraya bir buraya savuruyor gittiğimiz her yerde ayak uydurmaya alışmaya çalışıyoruz.Benim için on yılda bir şehir değiştirmek bir alışkanlık haline geldi sanırım. On yıl Samsun da çocukluğumu geçirdim. Rahmetli babam nedendir bilmem, haydi Ayvalık'a gidiyoruz dedi. Küçük, denizin kenarında bir ilçe Ayvalık.

  Burada liseyi bitirdikten sonra, üniversite için Ankara'ya geldiğimden sıkça bahsetmiştim. Çok zor alıştım bu şehre. Deniz çocuğuyum ben o maviyi görmezsem eğer içim daralır kaybolurum. İlk iki sene çok zorlandım. Sokaklar deniz kokmuyordu. İnce bir rüzgar vurmuyordu yüzüme. Ankara kalmayı istediğim yerlerden biri değildi ama ne yaparsın okul buradaydı ve bitmesi gerekiyordu.

  Dört sene gel git öyle geçti. Sonra bir baktım ki alışmışım Ankara'ya, ilkbaharı, sonbaharı bir başka olur buranın. Gerçi şu sıralar mevsimler çok sıra dışı ama yinede, anlıyorsun sonbaharın, ilkbaharın geldiğini. Bir kışını sevemedim buranın. Gökyüzü gri, kar yağsa bile o grilik gitmek bilmiyor üzerinizden. Hava açsa güneş gören masum Ankaralı oluveriyorsunuz. Güneş te ısıtan cinsten değil hani. Merhaba deyip kaçıveriyor hemen. Ankara' da üstünde kısa kollu elinde ceket olmazsa üşür hasta olursun. Yazın bile üşütür seni Ankara'nın kara geceleri.

  Okuldan sonra burada iş bulunca kaldım bende, ekmek nerede ise biz oradayız diyerek. Tam yedi sene ailem bildim iş yerimi, arkadaşlarım, işim benim ailem oldu. Nihayetinde Ankara anladı herhalde birbirimizden pek hoşlanmadığımızı "haydi senin burada süren doldu, 12 sene geçti çocuk illa kovalım mı?" diye söylendi koca şehir bana.

  Özel sektör her zaman yarınınızı göremediğiniz bir sektör. Bugün var ise yarın yok olabilir. Bu sene diziler pek umulduğu gibi gitmeyince bize de yol gözüktü. Bahsettiğim yokuş işte tam da bu. Bir yokuştan tırmanıyorum şimdi, yolun sonun da İstanbul var. Ne zamandır çağırıyor beni şiirlerin, aşkların tarihin kenti, ben naz yapıyordum şimdi o bana yokuş yapıyor. Yapsın hakkıdır, o kadar çağırdı gitmedim. Şimdi Ankara gönderiyor beni, İstanbul yokuşlarına.

  Gitmek zor değil de, gittiğinde her şeye yeniden başlamak zor, her şey iyi olacak eminim ama kolay olmayacak, insan alışkanlıklarından zorunda olmadıkça vazgeçmek istemiyor. Ankara benim alışkanlığım ama gitmek zorunluluğum. İstanbul sen büyüksün üzme beni geliyorum..

Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.

45 yorum:

  1. 10 yıl ayrı kaldım Ankara'dan. Sana git diyen şehir 10 yıl kendine çağırdı beni. Gitmeyi isteyen bendim Ankara'dan gelmeyi isteyende. Ve 1 yıl oldu geleli evime. Uzakta iken fark ettim Ankara grisinin yanına yakışan güzellikleri ve özellikle İNSANINI. İyi yolculuklar güzel günler görmen, güzel insanlarla karşılaşman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, işte kimisine git diyor, kimisine gel, bende bana gel diyen şehre gidiyorum, hakkımızda hayırlısı, teşekkür ederim yorumun için.

      Sil
    2. Kural bu ara ne çok Ankara yazdık değil mi :D

      Sil
    3. evi özlemişsin sen bence

      Sil
  2. İlhan benimde sevmediğim çok korktugum o şehir çagırıyor beni.. hiç istemiyorum ve istemedikçe daha cok cagırıyor.. o yüzden son cümlene şiddetle katılıyorum :) umarım hep adam mutlu olarak devam eder yokuşlarının sonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bu yokuşlar bizim sınavımız hepimiz kolayca çıkarız umarım. bende korktuğum için erteleyip durdum, zaman geçti gitti, zaman geçtikçe daha zor oluyor, zor bir karar ama iyi olacak, size de mutluluklar dilerim..

      Sil
    2. Feray sen de mi geliyorsun istanbula :)

      Sil
  3. Hayırlı olsun hayatınızdakı yenılıkler, sık sık degısım yasamayı bılırım, zordur ama ınsana cok sey katar, ufkunu daha hızlı gelıstırır, farklı ınsanları tanır, farklı yerlerın ruhuna asına olursunuz. Bırakmak ve yenılere başlamak yas gectıkce daha zor gelır ınsana. Allah kolaylastırsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin teşekkür ederim, yenilik korkutucu olsa da dediğiniz doğru çok şey katacak..

      Sil
  4. Neler görüyorum? Hemşehrim diyordum ki şimdiki şehrime geliyormuş :)
    Ankara... Orada doğdum büyüdüm ben, kaçarak geldim İstanbul'a...
    Herkesin düşüncesi farklı ama Ankara'dan sonra İstanbul zorluyor maalesef. İş ve ev güzergahın yakın olmalı ki yaşadığını anlayasın. İstanbul insanına alışmak da zaman alıyor Ankara'dan sonra :) Ankaranın insanı, havası (en çok havaso suyu inan!). Sen geldiğinde daha net anlayacaksın...
    Yine de yeni bir şehre gelmek, yeni bir hayat hep heyecandır, değişiklik iyidir. Dilerim her şey gönlünüze göre olur ve çok seversiniz yeni yuvanızı :)

    Şimdiden hoşgeldiniz :)

    İsmini görmek iyi geldi, hoşgeldin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, biliyorum zorluklarını, gerçeklerden kaçılmıyor maalesef, iyi olur umarım dağınık, hayat sürprizlerle dolu yeni sürprizleri heyecanla karşılayabilirim umarım :)

      Sil
  5. İstanbul güzeldiiir :) Çok sıkıldığında oturursun bir deniz kıyısına, simitini çayını alırsın, çekersin iyot kokusunu içine. Oh..

    Yalnız ne yap ne et işine yakın bir yerde ev tut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim için o imkanı sağlayacağım ama kendim biraz yol yapacağım gibi gözüküyor ne yapalım oda zor olsun varsın.. teşekkür ederim..

      Sil
  6. hadi hayırlısı olsun hayat süprizlerle dolu yeter ki hayırlı olanlarıyla karşılaştırsın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok doğru iyilerle karşılaşmak umuduyla :)

      Sil
  7. Vardır herşeyde bir hayır elbet... Yolunuz açık olsun...
    Eminim İstanbul kucaklayacaktır sizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hayırlısı ise olacaktır :)

      Sil
  8. Yenilik iyidir, insan herşeye alışır yeter ki umutları tükenmesin. Yolunuzu iyilikler aydınlatsın sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, her zaman umudum vardır, alışmak zamanla olur elbet.

      Sil
  9. Umarım sizin için daha iyi olur. Ben de bir buçuk yıl önce Ankara'dan gidenlerdenim. Neredeyse hayatımın yarısı geçti Ankara'da. Özlüyor muyum? Evet. Neyini derseniz, ilginç gelecek size belki ama esnafını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, elbet bende gidince özleyecek bir şey bulacağım.

      Sil
  10. Denizi görmeden yapamam heralde. Dediğin gibi illa o denizi o sonsuzluğu görmem gerekiyor. Uzaktanda olsa o beyaz köpük köpük dalganın sahile vurduğu anı izlemeden duramam heralde.

    Yeni şehrinde güzel yeniliklere karşılaşırsınız inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. bir deniz olsa gökyüzü ile buluşan yeter :)

      Sil
  11. Sizi göremiyordum.Açıkçası merak etmiştim.Bir yayında görünce bir hatırınızı sorup, babalar gününüzü kutlamak istedim.İstanbul'a geldiniz bile belki.Ben de kırk beş senedir İstanbul'dayım. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ece abla, iyi dilekleriniz içinde teşekkür ederim. Hayat güzel şeyler hazırlar umarım, Saygı ve selamlar ile..

      Sil
  12. Zar zor çıkılan yokuşlar insanı yorar. Fakat geldiğin yoldan geri dönmek istediğinde o yokuş yukarı artık senin için yokuş aşağı olmuştur. Yani fazla zorlanmadan eski yoluna girersin.
    Yolun açık olsun Adam Mutlu. Artık başka şehirlerde mutlu olursun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, yokuşlar çıkıldıkça kondisyon kazanarım inşallah, dediğiniz gibi hem inmesi de kolay olur.

      Sil
  13. sil baştan başlanmıyor.. başlansa da izi kalıyor
    ama ne demiş bulutsuzluk özlemi; "bir umuttur yaşatan insanı"

    YanıtlaSil
  14. Doğru silinmiyor izi kalıyor, kalan izlerin bizleri daha güçlü kılması dileğiyle o zaman safransarı :)

    YanıtlaSil
  15. güzel bir yazı olmuş. hayatınızdan dair

    YanıtlaSil
  16. Bence de çok haklisin katılıyorum sana.
    Blogger forum a beklerim http://bloggerforumu.com

    YanıtlaSil
  17. Hayat Insani O Kadar oraya Buraya savuruyorKi Gercekten Onemli Olan dogduqun yer degil Bence doyduqun yer .Umarim Hayatinda En Basarili Olursun .Yenilikler iyidir ama Yeniliqi iyi degerlendirene .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, iyi bir şekilde değerlendirmeye başladım sanırım.

      Sil
  18. Yenilik her zaman en iyisidir, insanlar belli bir süre sonra herşeye alışır değil mi ?
    yeter ki hayallerimiz yok olmasın. Çizgimiz, doğruluk göstersin.

    Blogunuz çok başarılı, Çoşkun Sigorta Olarak devamını dileriz...

    YanıtlaSil
  19. gerçekten güzel bir yazı olmuş emek vermişssiniz teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. Güzel ve Akıcı yazınız için teşekkür ederim, blogumu izlemeye alırsanız sevinirim... https://hastaliktakip.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim tabi ki takibe alırım

      Sil
  21. güzel yazı olmuş. sizi takibe aldım.
    Sizide benim bloğuma beklerim :)

    http://mothers-dream.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  22. Neredeyse bir sene olmuş. Tabii sizi kendime yakın kılan duygudaşlıklardan birisi de Ayvalık. İnsan,Ankara'da gerçekten zor alışıyor. Bir de deniz çocuğuysanız...
    O duraklardan tek tek ben de geçtim. İnşallah şimdi olduğunuz yerde mutlusunuzdur. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. insan savruluyor sürekli bakalım işte..

      Sil