Sihirli Değnek- Şermin Çarkacı

Şermin Çarkacı


   Sihirli Değnek kitabı için yorum yazmam demiştim ama, bir kitabı sonuna kadar okumadan o kitap hakkında aklında bir şeyler oluşup oluşmayacağını anlayamayacağımı öğrenmiş oldum. Bu kitabı okuyunca aslında aşina olduğum püf noktaların olduğunu gördüm ilk olarak. Sonra onların hayatımın içinde olan küçük tohumlara benzettim, şimdi ise onları bir saksıya koydum ve her gün canlı tutmaya çalışıyorum. Şermin hanım gerçekten kendi sihirli değneklerimizi yaratmamız için bize ilham kaynağı olmuş bu kitabında.

   İçinde bir "Masal" bölümü var. Şermin hanım bu masal da bize bir ülkeden bahsediyor. Bir bakıyorsun sanki bizim ülkenin fotoğrafını yorumlamış.  Altını çizdiğim bir kaç alıntı yapmak istiyorum.

   "Demokratik bir ülkeymiş aslında. Farklı kültürlerden, farklı eğitim seviyelerinden, farklı gelir guruplarından bir sürü insan bir arada yaşarmış ama birlik duygusu yokmuş, ülkede büyük bir acı yaşandığında herkes bir yağıp gürler, herkes başka bir telden bağırır, birlikte olmak kimsenin aklına gelmezmiş. Zaten bir kaç gün sonra her şey unutulup gidermiş."

   Bir yerlerden tanıdık geliyor mu? Aslında bildiğimiz şeyler değil mi? Cem Yılmaz'ın bir esprisi vardır. Bende şaka yapıyorum ne var yani diyen adam için, ama parayı ben kazanıyorum diyor. Bunun gibi bir şey sanırım. Birileri düşünür, birileri yapar.

   Bu masalda kahramanlar anneler ve onların yetiştirdiği çocuklar. Her zaman geleceğe dair umutlarım var diyorum. Bu kitap o umutlarımı pekiştirdi. Ben annelerimize güveniyorum, benim neslimin anne ve babalarına. Şöyle diyor Şermin hanım;

   "Nerede haksızlıktan, adaletsizlikten, kötülükten şikayet eden bir kadın görseler, onun kulağına "öyleyse sen öyle olmayan çocuklar yetiştir." diye fısıldamışlar. Mesajı alan hemen işe koyulmuş. Bu rüya ve sır zamanla bütün ülkeyi sarmış ve bir gün gerçek olmuş. Var mısın, uyanalım mı?

   Hayatta bir sürpriz beklemek yorar bizi. Bir şey olsa böyle durduk yere, hem de her şey mükemmel olsa mesela; zengin olsak, sağlıklı olsak, bir şeyi başarsak, uzman olsak hiç bir şey yapmadan hemde. Sihirli değnek olsa hepimizde. Kitabın içinde bununla ilgili bir bölümde var. "Siz bir sihirli değnek beklemeyin onu kendiniz yaratın." diyor  Şermin hanım. Aslında  mutluluk bizim sağladığımız şartlarda mümkün olur çoğu zaman.

  Bu kitabı eşimde okumuş ve nasıl diye sorduğumda şöyle bir diyalog geçmişti aramızda;

-Aslında bildiğimiz şeyler, geçmişteki mutluluklarımız, yavaş yavaş kaybettiğimiz değerler, bugün hayatımıza nasıl bir güzellik katabiliriz, onlardan bahsediyor.
-Anladım. Boş ver okumayayım o zaman.
-Hayır oku. Oyuncu anne kendi yollarını ve sihirli değneğinin formülünü yazmış. Belki sen başka güzel şeyler çıkarırsın kendine dair.

  Okudum kitabı eşim haklı çıktı. Sihirli Değnek size de ilham verebilir. Şermin Hanım enerjisini kitaba da yansıtmış, başarılarını takdir etmek düşer bize de.


 Son olarak artık biri nasılsın diye sorduğunda; "iyi işte ya, idare ediyoruz" demeyeceğim. İyiyim seninle görüşmeyeli şunları yaptım, şunları başardım, şunlarda çuvalladım, diyeceğim. Sihirli değnek öğretti bunu bana! İyi okumalar, mutlu kalın!

Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.

27 yorum:

  1. hımmmm son cümlen önemliiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten Deep, ayrıca daha yeni yayınla dedim bu ne hız. teşekkürler :)

      Sil
  2. Düzen hep böyle değil mi zaten. :) Birileri bir konuda iyidir ama her zaman biri bir tık daha iyi olabilir. Son cümlenize katılıyorum, bu aralar ''iyim, sen nasılsın'' yerine daha açık bir şekilde yazıyorum. Bu arada eşinizle karşılıklı olarak kitap hakkında diyalog kurmanız çok hoş gerçekten. :)) Teşekkürler bu güzel paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için.

      Sil
  3. diğer kitaplarını okumuş ama buna fırsat bulamamıştım.. aslında gerçekten normal şeylerden bahsediyor, kolay kimsenin incinmeden gücenmeden yorulmadan kendini yetersiz hissetmeden yaşayabileceği ve unuttuğumuz yada artık önemsizleşen şeylerden.. kıymet bilmek gerek sanırım, bu paylaşımın senden gelmesi ayrıca keyif verdi bana.. teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymet bilmek şükür etmek gerek gerçekten de. Teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  4. Ben de oyuncu anneyi biliyorum ve hayranlıkla takip ediyorum. Kitabını okumadım henüz, ama mutlaka okumalıyım diye düşündüm şimdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyun okuyun size bir şeyler hatırlatıyor mutlu oluyorsunuz :)

      Sil
  5. Bir süredir dikkatimi çeken bir kitap. Sanırım okumalıyım :) Güzel bir paylaşım olmuş. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, mutlu eden bir kitap, kendinizden bir şeyler bulabileceğiniz. Sevgiler :)

      Sil
  6. Son paragrafın işte özeti olmuş herşeyin. Öyle ta konuşmak lazım her şeyi. Konuşunca azalıyor sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sohbetlerimizi de geçiştiriyoruz fark etmeden, hayatı geçiştirmek olmaz değil mi! :)

      Sil
  7. oyuncu anneyi ben de çok seviyorum ve pozitif enerjisini bir şekilde geçiriyor insana. iyi ki okumuşsun ve eşinin sözünü dinlemişsin. annem der zaten hep; kadın sözü dinleyen adamın sırtı yere gelmez diye :D
    güzel bir yorumdu deep'e katılıyorum son paragraf çok iyiydi;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sırtım yere gelmeyecek o zaman :) teşekkürler.

      Sil
  8. "Siz bir sihirli değnek beklemeyin onu kendiniz yaratın." cümleleri gerçekten çok hoşuma gitti paylaşımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap güzel şeyler katıyor insana, teşekkür ederim.

      Sil
  9. Kitabı merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakınıza değeceğini düşünüyorum, umarım seversiniz!

      Sil
  10. Ben o son cümleyi uygulamak için 1 saniye daha beklemem. Çok teşekkürler , çok güzel bir yazıydı gerçekten. Hem kitabın ana fikri var hemde kitabın okunması gerekliliği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ne mutlu bana beğenmişsiniz, okuduğunuzda da seversiniz umarım sevgiler..

      Sil
    2. En kısa zamanda inşallah :)

      Sil
  11. Alıntılar çok hoşuma gitti. Kesinlikle ülkemiz resmedilmiş masalda.
    Özellikle son cümlede vurgulanan davranışı bende sergileyemeye gayret edeceğim bundan sonra.
    Kitabı okumadan dahi sayenizde faydasını gördüm sanırım. Okumayı da düşünüyorum, listeme ekledim. :)
    Çok güzel yorumlamışsınız, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana çok katkı sağladığına inanıyorum, keyifli bir okuma olur sizin için umarım. Teşekkürler..

      Sil
  12. Yayında sıcaktı... Kitabı çok merak ettim. Sihirli değnek dokunmuş belli ki ;) Teşekkürler paylaşım için Adam Mutlu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Fenom, kitabı da severek okuyacağını düşünüyorum :)

      Sil
  13. ilk kez senden duydum bende. biraz araştırma yaptım kitap hakkında, inanılmaz tatlı yorumlar var.
    destek olmak lazım.. en yakın zamanda alacağım
    teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeniyle okuyacağınız bir kitap iyi okumalar :)

      Sil