KÜÇÜK PRENS İLE ÇOCUK OLMAK



    Sevgili Kitap Güneşim bloğunda yorumunu okuyarak hemen edindiğim bir kitap küçük prens. Şu sıralarda müzeleri ve sergileri var bu kitabın. Ne kadar da büyüleyici bir atmosfere sahip ki bağlanan bir daha bağlanıyor.

   Üniversite den hocam Mehmet Sobacı' nın bir koleksiyonu bile var. Farklı diller ve Lehçelerde biriktirdiği bu koleksiyonu bir çok etkinlikte sergiliyor ve ilgililerin küçük prensin dünyasına dalmalarına olanak sağlıyor. Üniversite yıllarında bu kitaba neden bu kadar ilgi var diye düşünüp dururdum. Aslında daha önceden okuduğum bir kitaptı. Anlıyorum ki, her yaşta farklı bir gözle bakıp, her kelimenin altında farklı bir anlam arıyorsun. Sanırım büyüyoruz ve büyürken arkada bıraktığımız bir çok masum şeyi bu gibi kitaplar sayesinde yeniden hayatımıza sokuyoruz.

   İlk kez okuduğumda sadece fil yutan bir boa yılanıyla ilgilenirken, şimdi okuduğumda büyümüş olmanın arkamda neleri bıraktırdığını fark etmemi sağladı. Küçük Prens o kadar gezegen geziyor ki, her birinde aslında içinde yaşadığımız hayattan karakterler var. Baktığınızda o kadar  boş işler ile ilgileniyorlar ki. Tıpkı bizler gibi, ne kadar önemli işler yapıyoruz değil mi?

  Kitapta sürekli "Büyükler anlamazlar, onlar sadece sayılardan anlarlar" cümlesi geçiyordu. Bizim için hayat hep rakamlardan ibarettir, onları toplar, çıkarır, gün hesabı yaparız. Bırakın gün hesabı yapmayı, bir saat sonra ne yapacağız diye düşünürüz. Sürekli cebimizdeki paranın hesabını yaparız, doğru, biz karşımızda gerçeklik istiyoruz ve küçük hayalleri önemsizleştiriyoruz, daha büyük daha önemli işlerimiz var bizim, kime göre neye göre.

  Yakaladığım ve içimde gerçkten bir duyguyu harekete geçiren bir kelimesi daha var, "Bir şeyden milyonlarca olabilir, örneğin bir gül, ama bu gül senin gülünse o tüm evrende sadece bir tanedir." Bunun gibi bir şeydi, okurken not yazmadım açıkçası. Bir eşyadan bir sürü olabilir ama benim olan eşya ya da her ne ise, benim ona yüklediğim anlam ile çok değerlidir ve tekdir.

  İnsan için de aynı, baktığınızda da bir sürü insan var, ama biri sizin eşini, biri sizin dostunuz, anneniz, babanız, kardeşiniz olabiliyor. Onların bizim dünyamızda kapladığı alan hiç bir insana veremeyeceğimiz kadar değerli ve onları özel kılıyor. 

  Her zaman gönül gözünü açık tutmaktan bahsederim burada da o kadar güzel anlatmış ki yazar bize. "İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman gerçekleri görebilir." Bizler bunu ne kadar becerebiliyoruz bilmiyorum ama, her insan yüreğiyle bakmayı öğrendiğinde acaba dünya nasıl bir yer olurdu demeden edemiyorum.

  Son olarak bu kitap gerçekten insanın görüşünü çok etkiliyor. Ara ara okunabilecek ve her okuyuşta sizi farklı bir aleme taşıyacak Küçük Prens. Mutlu kalın..


Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.

26 yorum:

  1. Benim yayınımla okumaya tekrar başlaman beni çok mutlu etti. Bunu belirttiğin için de teşekkür ederim. Küçük Prens en sevdiğim masal doğrusu. Morelimin bozul olduğu anda kurtarıcım oluyor. Kaç kere okudum bilmiyorum. Hatta bir çok bölümü ezberimde. Bu gün büyük farkla okunan yayınım da küçük prens. Okumayanlarda varsa mutlaka okusun bu kitabı diyorum. Her yaşta öğrenecek çok şeyiniz var :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap listemi sayenizde oluşturuyorum ve becerebildiğim kadar okumaya çalışıyorum. Ben teşekkür ederim bu gibi güzelliklerle buluşmamıza vesile olduğunuz için :)

      Sil
  2. Bazen bir gün bazen saatler bazen saliseler sonrası bile bakış açısı bambaşka olabiliyor... Kaldı ki yıllar sonra ele almanın keyfi de böyle olurdu ancak... kaleminize sağlık, derin manalar yükleyip güzel bir sorgulama olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ne mutlu bana beğenmişsiniz :)

      Sil
  3. Küçük Prens içlerindeki çocuğu belki farkında olamadan öldürmeye çalışanların okuması gereken bir kitap.Ben psikiyatrımın tavsiyesi üzerine okumuştum.Çok yerinde bir tavsiye Adam Mutlu.Güzel bir hafta dileklerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Ece abla, bazen insana sen ne yapıyorsun yahu dedirtenlerden, bende güzel bir hafta diliyorum.

      Sil
  4. Severek okuduğum bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaya ve sevmeye devam o halde :)

      Sil
  5. Biz de gecen gün filmini seyretmistik Kitabi da bir süre sonra elimize gecer diye dusunuyorum. Ben de cok sevdim ama daha yeniyim Yani kucukken okumadim ama cocuklara okuyacagim. Zaten filmini cok sevdiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende filmini görmedim eminim güzeldi. Kitapta başucunda sürekli duracaklardan iyi okumalar :)

      Sil
  6. Küçükken okumuştum ama hatırlamıyorum. Çok güzel yorumlamışsınız. Kesinlikle alacağım, arşivimde olması gereken bir kitap. Eğer okumadıysanız size Şeker Portakalını da tavsiye ediyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten farklı bir tat alacağınızı düşünüyorum. Duyduğum ama okumadığım bir kitap Şeker Portakalı tavsiyenize uyacağım. İyi okumalar :)

      Sil
  7. Kitapları tekrar tekrar okumayı bu yüzden seviyorum. Farklı bakış açılarıyla bakıyorum her defasında. Altını çizmeyi de bu yüzden sevmem, hep aynı cümlelere odaklanmayı istemem.

    Küçük Prens, yüreğe dokunan harika bir öykü ve her bir satırı tekrar tekrar okunası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende altını çizemiyorum kitapların kıyamadığımdan :)

      Sil
  8. Yillardir okumaktan bikmadigimiz ailece sevdigimiz kitaptir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, umarım bir çok kişiye ulaşır :)

      Sil
  9. herkes mutlaka en azından bir kez okumalı, beğenmenize çok sevindim :) ben de Küçük Prens manyaklarındanım da :D defalarca okudum, yine de okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğendim, bir kez okuduktan sonra belli bir süre geçirip tekrar okumak gerek :)

      Sil
  10. Benimde çok sevdiğim bir kitap bu yuzden defneyede ilk aldığım ve başucu yaptığım bir kitap oldu.. çokta güzel anlatmışsınız sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

      Sil
  11. Küçük Prens... Hele ki, Cemal Süreya çevirisi ise nasıl güzeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten sanırım çoğu Cemal Süreyya çevirisi Küçük Prens kitaplarının.

      Sil
  12. Yazınız çok güzel olmuş, bloguma da beklerim sevgiler :)
    Tasarım Evinden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yorumunuz neden gözükmedi anlayamadım ama bloğunuza uğrayacağım sevgiler

      Sil