KRAL KAYBEDERSE- GÜLSEREN BUDAYICIOĞLU

Gülseren Budayıcıoğlu
  
   Bu kitap Gülseren hanımın 4. ve son çıkardığı kitap, kendisini sıkıca takip ediyor, çıkardığı her kitabı hemen almaya gayret gösteriyorum. Bir kere okuduğunuzda sizde çok merak edecek, devamı nerede bu kadar yaşanmışlığın diye sorular soracaksınız. Zira bunlar kitap olmanın dışında bir psikiyatrisin anılar ve aynı zamanda aynı havayı soluduğumuz insanların yaşanmışlıkları.

  Ne zamandır aklımda aslında, bu kitaplardan bahsetmek, ama 3 sene önce okudum Gülseren hanımın kitaplarını, bu sonuncuyu eşime hediye olarak almıştım, o benden önce okudu ve bayıldı tabi ki kitaba, bir an önce okumak istedim ama fırsat bulamamıştım. Blog ile beraber nedendir bilmem, kitap okumak için muhakkak bir fırsat yaratıyorum, onu bulmaya çalışmıyorum ben yaratıyorum bu fırsatı.

   Gülseren Budayıcıoğlu "Madalyonun İçi", "Hayata Dön", Günahın Üç Rengi" olmak üzere üç kitap yazmıştır. Bu kitapları bir solukta okudum. Hepsi için ayrı ayrı duygularımı yazmak isterdim ama üzerinden çok zaman geçti. İnanın bana bu kitaplar sizi kendinize getirecek, içinizde çok tuhaf duygular yaratacak, bazen hüzünlendirecek, bazen sevindirecek ama en çok şükür ettirecek. Hani hepimiz çok zor şeyler yaşıyoruz üstesinden gelmeye çalışıyoruz ya, işte bu kitaplarda üstesinden gelmenin derin sırları var. Kendinize dönmenin, kafanızın en arkasında kalmış korkularınızın su yüzüne çıkma ihtimali ve yüzleşme var. Geçmişinizde hesaplaşamadığınız ne varsa, bugününüzü nasıl etkilediğini hayret ederek anlamaya başlayacaksınız.

   "Kral Kaybederse" son kitabıdır. Yeni bitirdim ve duygularımı taze taze aktarmak istedim sizlere ve de kendime. Kitaba büyük bir merakla başladım, çünkü eşim ve annem çok beğenmişlerdi ama benim yanımda konuşmayın kitabı daha okumadım diye uyarıyordum onları. Bir çok kahramanımız var kitapta, Kenan, Handan, Fadi ve niceleri.

  İnsanı bir alıyor bir bırakıyor bu kitap, bazen o kadar hüzünleniyorsunuz ki, nasıl böyle bir hayat yaşanır diye eleştirmeye kalkıyorsunuz. Ama sonra benzer şeylerin başınızdan geçmiş olması ya da geçecek olması ihtimali geliyor aklınıza ve eleştirmekten vazgeçiyorsunuz. Bilinç dışından sıkça bahsediliyor kitapta, bilinçaltına aşinayım ama bilinç dışı yeni benim için, aslında yeni değil ama kavram olarak yeni, ben bunu daha çok olumsuz düşündüğün ne varsa seni bulur olarak açıklıyorum, Gülseren hanım bir ruh bilimci olarak bilinç dışı diyor. Ne bilinç dışıymış ama, aman dikkat edin bilinç dışınızın farkında olun yoksa sizi çok fena bozuyor, tıpkı Kenan Bey gibi, Kral gibi.

  Kral var bir tane ama ne kral, neler yaşamış, nereden nereye gelmiş, bitmesin, burada bitemez dedim sonuna doğru ve baktım yazar da aynı şeyleri düşünmüş sanırım mesleğinden midir nedir, okuyanı bile anlıyor Gülseren Hanım. Terapiye gitmiş kadar oluyorum onun kitaplarını okurken. Kral'a bir çok kızıyorum, bir de üzülüyorum ona, yazık diyorum. Gözlerim doldu okurken, kendime güldüm, neden dedim bu kadar içine giriyorum bu kitapların. Böyleyim ben,filmin, kitabın karakterine bürünürüm o duyguları ben yaşıyormuşum gibi mutlu da olurum, mutsuz da olurum. Genelde mutlu olmayı tercih ederim tabi ama, hayat bu her zaman mutlu olamıyorsunuz ki.

  Bu kitap beni çok etkiledi, her kitaptan etkilenirim ama, o karakterleri belki tanıyorum, belki gördüm, karşıdan geçti, belki haline üzüldüm onların, gerçekler beni her zaman daha derinden etkiler. Bir de umut etmenin bazen ne kadar tehlikeli olabileceğini anladım. Sanırım umut etmenin de bir sınırı olmalı, "özellikle bunlar yalan umutlarsa" diyor Gülseren Hanım.

     "Mevlanın dediği gibi karşılıklar esasına göre işliyor sistem, ne bir katre hayır karşılıksız kalıyor, ne de bir katre şer. Bu dünyada ne yaparsan, dünya er veya geç sana onun karşılığını mutlaka veriyor." (Kral Kaybederse- Gülseren Budayıcıoğlu)


    Mutluluk bazen insanın tek başına sağlayabileceği bir şey değildir. Çevremizden destek alarak mutlu bir insan olma yolunda ilerlemek daha iyi gelir. Güzel vakit geçirdiğiniz, sizi dinleyen, anlayan birileri olması sizi mutlu eder. Onlara arkanızı dönmeyin. Mutlu kalın..

Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.

20 yorum:

  1. Ne güzel anlatmışsınız, çok merak ettim. Listemdedir gayrı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, eminim beğeneceksiniz, iyi okumalar.

      Sil
  2. Bu güne kadar bu yazarın hiç bir kitabını okumadım ama yazınla birlikte mutlaka okuyacağım. Beğenirsem bütün kitaplarını okurum :) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinizi düşünüyorum, okuduktan sonra da yorumunuzu merak ediyorum :) iyi okumalar!

      Sil
  3. Çok güzel anlatmışsın.
    Diline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. İlk defa duyuyorum yazarı...
    Ve hemen not ettim... Yorumunuza sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, iyi okumalar :)

      Sil
  5. Samimiyetinizle anlatışınız çok hoşuma gitti. Bir erkek pek duygularını göstermez. Yazarı takibe alacağım.Teşekkür ederim. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben farklı bir modelim sanırım :) iyi okumalar.

      Sil
  6. Yazarı hiç duymadım ama o kadar güzel yorumlamışsınız ki insan merak ediyor. :) Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim ben teşekkür ederim,beğeneceksiniz iyi okumalarşimdiden!

      Sil
  7. ben de hiç okumadım. ne güzel yorumlamışsın. kitapların içine çok giriyorum ben de bazen iyi olmuyor fazla üzülüyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür derim, okumanızı tavsiye ediyorum.Evet biraz tadını çıkarmak lazım ama kaptırıyoruz kendimizi sanırım :)

      Sil
  8. Hic duymamistim mutlu adam. Ama içerik Çok hoşuma gitti yaşanmış hikayeleri çok seviyorum. Yazdım bir kenara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğinize eminim o zaman, buradakilerin hepsi yaşanmış ve etkileyici dersler var bizler için.

      Sil
  9. Bu tarz kitaplari seviyorum. Tanitim için tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, iyi okumalar size o zaman!

      Sil
  10. hiç okumadığım bir yazar ve bu yüzden şu an kendimden utandım. hemen listeme ekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekleyin beğeneceğinizi düşünüyorum :)

      Sil