Erasmus "Polonya"

erasmus
photo by: İlhan Cavit Sayar :)
     Üniversite 3. sınıfta bir fırsat geldi önüme, fırsatın adı "Erasmus". Erasmus yurt dışındaki ve Türkiye' deki üniversiteler arası öğrenci değişim programı. Benim üniversitem de yapmış bir kaç üniversite ile anlaşma sağ olsun. Bende değerlendirmek istedim ve yolculuğum böylelikle başladı.

     Başvuruyu görür görmez, benim için yapılmış bu program dedim, işte hayalim, bir paragraf uzunluğunda üniversitenin duyuru panosunda duruyor. Hemen başvurmak için neler lazım, ne yapmak lazım, nasıl bir heyecan, hocalara gidiyorum, ne yapmam lazım diye soruyorum. Önce para lazım dediler tabi. Hibe veriyor Avrupa Birliği ama yetmez, üstüne okul da harçlık veriyor, oda yetmez, ailenizde sizi desteklemeli dediler.

     Yabancı dil sınavını başarı ile geçtikten sonra sevgili annemle konuştum. "Git oğlum senin hayalin, bende elimden geleni yaparım."dedi. Annem sağ olsun yazdırmak istedim pasaportun yanına neredeyse, o desteklemese imkansız bir hayal olacaktı benim için.

     Mülakata girdim ve her şey tamam dedim, ailemde destekleyecek. Polonya'ya gitmek istiyorum dedim. "Neden Polonya?" diye sordu jüri. Şu anda seçeneklerim arasında ekonomik olarak en uygun ülke benim için orası dedim. Bunları da düşünmek zorundayım. Tercihlerde Fransa, Almanya, Hollanda vardı ama ben Polonya' yı tercih etmiştim. Sanırım jüriyi o şekilde ikna ettim. Bundan sonra yazışmalar, vize için davet mektupları, İngilizce havada uçuşuyor, şimdi sorsan My name is Happy Man.

    Her zaman yazılarımın arasına sıkıştırırım, keşke dememek için önümüze gelen fırsatları değerlendirmenin bir yolunu bulmalıyız. Şartlar ne olursa olsun eğer size fırsat gelmişse denemeden iyi mi kötü mü bilemezsiniz. Geçmişte hep kötü anıları çıkarıp önümüze koyuyoruz arada iyileri çıkarsak oralardan ve geleceğimize ışık tutsa fena mı olur.

   Üniversiteden başka bölümden bir arkadaşımda Polonya'ya gidecekmiş. Buldu beni, aynı tarihe ve uçağa bilet aldık. Beraber gidecek, birbirimize sahip çıkacaktık. Uzun sürecek olan dostlukların başlangıcıymış bu seyahat, bunu 5 ay sürecek serüvenin sonunda anlayacağım. Ailelerimizle hava alanına gittik. Bir veda sormayın. Sonrasında anneme arkadaşımın ailesi sormuş. "Hiç üzgün durmuyorsunuz?" Annem "Neden üzüleyim, oğlumun hayali bu, ben bu hayalini gerçekleştirmesine destek olduğum için sadece mutluluk duyuyorum. İsteyerek gidiyor ve çok mutlu olacak hiç merak etmeyin." demiş. Sanırım hayatıma +1 puan ile başlamışım.

   Polonya'nın başkenti Varşova'ya indi uçağımız, bizim daha Poznan'a kadar 3 saat yolumuz vardı. Orada arkadaşımın babasının bir arkadaşı karşıladı bizi ve tren garına bıraktı biletlerimiz aldı. Tabi biz de telefon yok, oranın dilini bilmiyoruz. Genç nüfus İngilizce biliyor ama, çalışanların çoğu genç değil. Sonuçta hemen orada bir telefon hattı edindik, ailelerimize haber verdik. Gözlerimizde bir şaşkınlık, aklımızda sorular, ama büyülenmiş gibi bakıyoruz etrafa. Her baktığımız yer başka geliyor bize. Yeşili başka, yağmuru başka. İlk günümüz yağmurla karşıladı bizi Polonya'da.

  Trenimize bindik, karşılıklı koltuklarda oturuyoruz arkadaşımla ama hiç konuşmuyoruz neredeyse, birbirimizi yeni yeni tanıyoruz ve birbirimizden başka kimse yok o trende. Yol geçmek bilmiyor sanki, sonunda Poznan'a varıyoruz. Bizi mentörlerimizin karşılaması gerekiyor ama ben mentöre ulaşamıyorum. Neyse ki arkadaşımın mentörü hızır gibi yetişiyor ve bizi yurdumuza götürüyor, beş ayımızı geçireceğimiz öğrenci yurdu.


  Sonrası daha uzun, daha eğlenceli hepinizin sorularını yanıtlar mı bu yazı bilmiyorum ama akıllarda bir şeyler yaratacağına eminim. Mutlu kalın!

Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.

28 yorum:

  1. Bizim bölüm için de listede Polonya ile Litvanya vardı. Tabii ingilizcemi ilerletmeden sadece bir hayal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanlar daha yeniydi bu program 50 puan ile gittiğimi hatırlıyorum. Umarım hayaliniz gerçek olur :)

      Sil
  2. Bugün Erasmus yayınının peşine takılıp geldiğimde, zihnim açık olmalı ki, ismini de öğrenmiş oldum.Bazen çok dalgın olabiliyorum.İlhan kardeşimin Erasmus programını Polonya'ya giderek değerlendirdiğini ve mesleğini de öğrendim.Aynı profil adın gibi mutlu bir hayat diliyorum.Ece ablan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ece ablacım. Bazen hepimiz dalgın olabiliyoruz. Sevgiyle mutlu kalın :)

      Sil
  3. Yazını okurken 3 yıl önceki halimi hatırladım bir an. Ben de gitmiştim. Sana güzel vakitler diliyorum ve orada kendini geliştireceğinden emin olabilirsin. Artık üstüne de bir Avrupa turu güzel olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ancak bu benim üniversite anım, tam 8 yıl önce gerçekleştirdiğim bir hayalim :) bunu yazıda belirtmemişim benim hatam..

      Sil
  4. Bende italya pisa universitesini kazanmistim ki hayalimde orasiydi ama gitmedim bi sekilde gidemedim yani.. bende bir ara keskelerimden biri olarak yazicam bunu :) sen dememissin ya cok mutlu oldum :) annende harikaymis sevgiler ona da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, annelerimizin haklarını ödeyemeyiz belki ama hayırlı evlat olabilir en azından. Umarım bir gün hayaliniz gerçek olur ve iyi ki sınıfına atarsınız..

      Sil
  5. Sabh sabah bu yazı beni mutlu etti, insanın hayallerini gerçekleştirmesi çok güzelbir duygu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel kalbinizde bir mutluluk oluşturabilmişim, hayallerimi gerçekleştirmek için hırs yapıp oldurmaya çalıştığım doğrudur. Bütün hayallerimizin gerçekleşmesi dileğiyle :)

      Sil
  6. benim arkadaşımda erasmusla polonya'ya gitmişti. gidiş o gidiş polanyalı bi kızla evlendi ve oraya yerleşti :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oda ihtimaller arasında tabi :) Güzel memleket umarım mutludur :)

      Sil
  7. İyi ki de gitmissin. Güzel bir anı ve tecrübe olmuştur. Devamını sabırsızlıkla bekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel oldu gerçekten, yazacağım inşallah. teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Hayalleri gerçekleştirmek gibisi yok sanırım. :) Şimdilerde Erasmus için dil sınavı daha zor. Sanırım bayağı başvurusu var. Devamını bekliyorum ben bu maceranın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bir hayali gerçekleştirmenin tadı hiç bir şeyde yok :) Ben erasmus programının ikincisine denk geldim, şu anda hem İngilizce hem de not ortalaması sağlam olmalıymış, öyle dedi arkadaşlar, maceraya devam edeceğim. Teşekkürler..

      Sil
  9. benim zamanımda da vardı ama ben niyeyse hiç düşünmedim korkmuşumdur kesin tek başıma naparım diye :) güzel geçmiş senin için hoş anılar. ve özgüvene birsürü katkısı olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gitseydiniz. Gerçekten bana çok şey kattı, tek başına da kalmıyorsunuz, bir sürü arkadaş ediniyorsunuz:)

      Sil
  10. Hayallerinizin peşinde koşmanız çok güzel. Keşkeler, pişmanlıklar mahvediyor yoksa insanı. :D Benim keşkelerim arasında erasmus ile yurt dışına gitmek. Şimdi başka yollarla gitmeye çalışacağım. Çok güzel ve keyifli bir yazıydı. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Eğer gerçekten istiyorsanız bir gün bir şekilde gerçekleşecektir siz yeter ki peşini bırakmayın. Yorumunuz içinde teşekkürler.

      Sil
  11. "Annem sağolsun" :D
    Keyifle okumanın yanında çok da güldürdün :) Harika bir anlatım olmuş.
    My name is Happy Man :D

    Gençler için bulunmaz bir deneyim Erasmus. Benim ailem göndermezdi ben de çok ısrarcı olmamıştım ama şimdi keşke diyorum..
    Fotoğraf İtalya'yı da andırıyor.

    Kalemine sağlık, duygularını güzel aktarıyorsun her zamanki gibi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. Andırıyor gerçekten, Polonya'nın Poznan şehrinin merkezinden o fotoğraf :)

      Sil
  12. 2 kere fırsat geldi bana bir kerede cesaret edip gidemedim, belki de bu hayatta tek hatam şimdi yüksek lisansta dil derdi çekiyorum, doktora için ne olacak hak getire. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsatları değerlendirmeniz dileğiyle, yine gelir eğer istiyorsanız, dil sorununu bende yaşıyorum maalesef, yds bitirdi beni, ama çalışacağım bakalım kısmet artık.

      Sil
  13. Hayallerini gerçekleştirmen ne güzel o günler sana şuan ki hayatında ışık olmuştur. :)
    Bende kafama ne koysam yaparım. Destek tabi anne desteği gibisi yok, okuduğum ve sonuna gelince üzüldüğüm bi yazı olmuş böyle bitmemeliydi ama hani maceraların ? Tadı damağında kalır ya aynı öyle oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O günler benim için bir rehber oldu adeta, teşekkürler beğenmenize sevindim, devamını yazmaya başladım yakında yayınlayacağım :)

      Sil