23 Nisan Bir Başka Olmalı İnsan

Adam Mutlu
    Ben orta okulda bando takımına girdim. Önce davul çalarak başladım. O geçitler de davulu o kadar keyifle çalardım ki, hem yürüş hem de davul inanılmaz bir ahenkle akar giderdi. 
Bando takımının provaları bizim en büyük eğlencelerimizdendi. Atatürk'ün Ayvalık' a gelişi,  23 Nisan, 19 Mayıs bizim hasretle beklediğimiz bayramlardı. Büyüklerimiz o bayramlarda çocuklarını izlemek, şiirler dinlemek için akın ederlerdi tören yerlerine, kimi zaman meydanlarda, kimi zaman stadlar da olan bu gösteriler, herkes için geleceğin umut veren neferlerini o sahalarda izlemek demekti. Cumhuriyetin büyük coşkusu, herkesin damarlarında akardı. Şiirler içten gelen en güzel duygularla okunur, büyükler bu bayramlarda çocuklarını gururla izlerlerdi.,

  Yarın 23 Nisan, bugün okullarda kutlanacak, şiirler okunacak, kompozisyonlar kulaklarda yankılanacak, eğlenilecek şenliklerde. Kimisi için eğlencenin zamanı değilken, kimisi için asıl şimdi düşmana korku salma zamanıdır. Bir yazıda, bu güzel 23 Nisan'ın şehit çocuklarına armağan edildiğini ve sonra dan bütün çocukların bu bayrama dahil edildiğini okumuştum. Hem moral hem zafer kutlaması bu bayramlar.

   Bizler bu bayramların coşkusuyla heyecanıyla büyüdük, o sebeptendir ki, çocuklarımıza aynı coşkuyu aktaracağız, ben ve benim gibi büyümüş nesil, çocuklarına aynı aşkı verirlerse, kim ne yaparsa yapsın bu bayramların coşkusunu ve aşkın ateşini söndüremeyecekler.  Atamıza Atatürk'e olan hayranlığımız nesiller boyu aktarılacak ve bu bayramlar hiç bir zaman unutulmayacaktır.

  Boş umutlardan her zaman kaçınan biri olarak, bu taşıdığım umutların boş olmadığını ve beni yormayacağını düşünüyorum. İnsan kendinden bilirmiş ve çevresinden, neyin nasıl şekilleneceği bizlerin fikirlerinden ve bizden sonraki nesillere aktardıklarımızla  gerçekleşecek. Dilerim ki benim neslimden öğretmen çıkan arkadaşlarım, yeni nesillere, kendi evladı ile birlikte, pırıl pırıl öğrencilerine aktaracak bu bayramların  coşkusunu.  Unutulmayacak ve hep yaşanacak.

  23 Nisan'da bayraklarınızı asın balkonlara, Atatürk'ün resmi olsun bir köşede, en güzelinden bir 23 Nisan şiir'i bulun ve onu okuyun çocuklarınıza. Sabahı bile farklı olsun mesela, güzel bir bayram kahvaltısı olsun sofrada. Meclisin ne olduğunu anlatın ve "Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir." cümlesinin ne kadar anlamlı olduğunu açıklayın. Siz de evinizde bir anlam katın 23 Nisan'a. Unutmayın, siz yaşattıkça ve yaşadıkça kimse unutamaz bu bayramları. Rahmetli dedem bu güzel bayramlarda sabah kahvaltımızda o güzel ses tonuyla İstiklal Marşı'nı okurdu, hala unutmadım unutmayacağım. "Korkma Sönmez"

Mutlu kalın..

Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.

14 yorum:

  1. Keşke eskisi kadar coşkuyla kutlansa okullarda kutlamalar yasaklandı ya da en aza indirildi ama pes etmek yok evde de olsa her yeri bayraklar donatıp kutlamalarımızı yapacağız ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde ki bu ruh ve coşku oldukça bu günler hep değerli olacak.

      Sil
  2. Neymiş efendim çocuklar yoruluyormuş! Bir bayramda akıllarına geldi çocukların yorulduğu. Bayramda görevimiz olduğunda nasıl mutlu olur, gururla yürürdük, hiç de yorulmazdık, hiç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O coşkunun mutluluğun yanında yorgunluk nedir ki! Teşekkürler ler yorumunuz için

      Sil
  3. Ne biz unutacağız nede çocuklarımız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu nedendir umutlar :) Teşekkürler

      Sil
  4. Stadyuma sabah erkenden heyecanla gösterileri izlemeye giderdik. Okulun koro takımındaydım. Çok güzel günlerdi. O heyecan şimdi yok. Hep bir bahane ile yitiriliyor değerlerimiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün geri geleceğine inanıyorum ben :)

      Sil
  5. Ben de çocuklar gibi heyecanlıyım..:) Oğlumu çocuk oyununa götüreceğim. Bugünden mutluluğunu yaşamaya başladık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size, biz de de sabahtan başladı bayram havası :)

      Sil
  6. en sevdiğim bayram, çocuğum olunca koşa koşa gideceğim gösterilerine :) hepimizin 23 nisanı kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutlu olsun hepimize, bir gösterim yoktu gidebileceğimiz ama Ata'mızı ziyaret ettik :) Allah gönlünüze göre versin.

      Sil
  7. bende bando takımındaydım:):) denizlide merkezde sabahın köründe beklerdik törenin başlamısını akşamda fener alayı olurdu..hımmm anlatırken bi değişik geldi..bayram coşkusu güzeldir :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O coşkuların geri gelmesi dileğiyle..

      Sil