24 Mart 2016 Perşembe

"ZAMAN" DURMAYAN BİR ŞEYDİR!

zaman uçuyor

  Facebook sayfasını açıp baktım, 7 gündür bir şey paylaşmadınız yazıyordu. O kadar geçti mi sahiden. Halbuki ne kadar çok şey yaşanmıştı. Yeni başlangıçlar, birilerine yardım, üzüntü, acı, sinir, öfke. Sadece 7 günde bir sürü şey yaşayıp hiç bir şey paylaşmamak tuhafıma gitti, demek ki yazmanın zamanı geldi, ilham sadece bir cümleden çıktı, "7 gündür bir şey paylaşmadınız." Elim gitti klavyeye aslında beğenmedim sonra yazacaklarımı, düşüne düşüne aklımda pekiştirmek istedim. Bir şeyler yazdım aslında ama kafamda buruşturdum daha kağıda dökmeden, kağıt israf etmek istemem.

  Gündemimizdeki olaylar o kadar yoğun ki, bombalar, bombacılar, tutuklananlar açıklamalar, çocuk istismarı meselesi var bir de hiç girmeyeyim sinirlerim alt üst oluyor. Normalde kendini kontrol edebilen biriyimdir ancak söz konusu çocuk olduğu zaman gözüm pek bir şey görmüyor. Adıma yakışmayacak sözler sarf edebiliyorum. Helede "Bakan" dediğimiz bazı kişilerin nereye gideceğini düşünmeden yaptığı açıklamalar, neyse siyaset yapmak istemediğimi söylemiştim biliyorum ama biz olmuşuz siyaset. Bir gün siyaset sadece insanın iyiliği için yapılır belkide. Çok bir şey de değil hani, sadece insanca yaşamak, çocuklarımıza iyi bir gelecek vermek istiyoruz.

  Çocuklarına iyi bir geleceği sadece parayla verebileceğini düşünen insanlar varsa baştan yanılıyorlar. Siz evladınıza iyi bir insan olmayı öğretmezseniz, çok paranızla istediğiniz yerde eğitim aldırın, o hiç bir zaman iyi bir insan olamayacak. Travmalar yaşamış ve aile tarafından desteklenmemiş bir çocuk, hayatını nasıl şekillendirebilir. Bir kereden bir şey olmaz deyip, "Çocuğunuza vurursanız, o da bunda bir sakınca görmeyecektir.  Hadi siz öğrettiniz, ama çocuk nasıl bir çevrede büyüyor nasıl bir okula gidiyor etrafında kimler var, o çocukların aileleri nasıl, öğretmeni nasıl. Biz böyle bir dünya da nasıl çocuk yetiştireceğiz. Sanırım annemi daha iyi anlıyorum. İnsanın evladı olduğu zaman çocuğu için endişelenmek başlıca düşüncelerinden oluyor.

  Sevgili eşimle evlilik yıl dönümümüzü kutladık. İlk zaman ki gibi hala. Hala gözlerinde kendimi bulduğum, bakamadığım da karanlığa düştüğüm, içimde büyüyen her anını güzelleştiren bir aşkla seviyoruz birbirimizi. Kendisine baykuşlu bir kolye hediye ettim. İlk defa sürpriz yapabildim. Genelde saklayamam hemen söylerim. Ne kadar da mutlu oldu. Sürpriz daha bir başka oluyormuş bunu öğrendim. "Seninle yeniden doğduğum günümüz kutlu olsun Sevgilim." Yazdırdım karta da, insan gerçek aşk da kendisini yeniden buluyor ve sanki ondan öncesi yokmuş gibi hissediyor. Bozacak insanlara rast getirmesin Allah. Genelde Allah bozmaz, kullar bozar böyle güzel şeyleri.

   Zaman ne kadar çabuk geçmiş, oğlumuz büyüdü artık kendi başına bir birey oldu. İstekleri var, istemedikleri de var. Sanırım o büyüdükçe biz de büyüdük. Ne de olsa zaman durmayan bir şeydir. Ne kadar kaliteli kullanırsınız o kadar kazanırsınız. Her fırsatta kendisi ile ilgilenmeye ve ona örnek olmaya çalışıyorum. Eğer ben bu zamanı güzel kullanamazsam biliyorum ki, o da ileride benimle zaman geçirmek istemeyecektir. Böyle bir hikayede var. Adam, çocuğuyla hiç ilgilenmemiş, eve gelmiş, televizyon izlemiş, çocukla oyun oynamamış, merak dahi etmemiş. Çalışıyor ya, çok yoğun. Zaman geçmiş, duracak hali yok! Artık çocuk hiç konuşmamaya başlamış, bu sefer de babası konuşmak istiyormuş ama çocuk geldiği gibi odasına kapanıyormuş. Adam yaptığı yanlışı sanırım anlamıştır. Küçük yaşta çocuk ile ilgilenip güzel bir bağ kurmazsanız, büyüdüğü zaman o da sizinle bir bağ kurmayacaktır. İyi ki varlar, yorgunluktan dilim dışarıda da gezsem oğlum ve eşim ile geçireceğim zaman bir daha asla geri gelmeyecek. Zaman durmayan bir şeydir nede olsa. Mutlu kalmaya çalışın!
Önceki Sayfa
Sonraki Sayfa

Yazar Hakkında

38 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim, bloguma da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz. Ziyaret edeceğim.

      Sil
  2. Toplum olarak morallerimiz sıfır, huzurumuz her geçen gün biraz daha uzaklaşıyor bizden. Aile olmanın inceliğini güzel almışsınız kaleme, elinize sağlık. Allah size, eşinize ve çocuğunuza mutlu ve huzurlu bir ömür nasip etsin inşallah. Son dediğiniz cümle de çok doğru geldi bana. ''Allah bozmaz, kullar bozar.'' O yüzden ''Allah bozmasın'' cümlesini hep tuhaf bulurdum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Rabbim hepimizin mutluluğunu daim etsin. Kullar bozuyor bence de bana hep tuhaf gelmişti, annemin öğütlerin birisi aslında, kullar bozar dikkat etmek lazım.

      Sil
  3. Ne kadar güzel, ne kadar doğru anlatmışsınız yüreğinize sağlık. Öncelikle Rabbim çocuklarımızı kötü niyetli insanlardan sakınıp korusun sonrada mutluluklarımızı kem gözlerden uzak tutup korusun. Zaman gerçekten çok hızlı bir şekilde akıp gidiyor. Helede yaş ilerleyip sorumluluklar artınca. Ama önemli olan akıp giden bu zamanı nasıl kaliteli kullandığımız değilmi? Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, zaman her gün hesabımıza yatan para gibi, onu en iyi şekilde değerlendirmek ve harcamak lazım dolu dolu.. Sağ olun yorumunuz için.

      Sil
  4. feysteki fotolarınız çook hoş bakıyom yaaaa karı kocaaaa çok keyifleniyom vallaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Toplum olarak o kadar yorulduk ki artık herşeye tepkisiz kalmaya başladık sanki. Evlat denen şeyse bambaşka. Rabbim acılarını yaşatmasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Allah hepimizin evladını korusun.

      Sil
  6. Dün blog turlarımı gerçekleştirirken en son 6 gün önce yayın yaptığınızı görmüş bu durum dikkatimi çekmişti :)
    bombalar, patlamalar, şehitler, bu olaylar yeni başladığımda haberleri izlerken kendimi tutamaz ağlardım şimdi ise bazen alıştığımı hissediyorum. Ve alışmaktan korkuyorum. Çocuklarımıza artık iyi bir gelecek verebileceğimize olan inancımıda kaybetmek üzereyim galiba. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben izlemiyorum, eşime de izletmiyorum, okuyarak öğreniyoruz ne var ne yok! Öbür türlüsü canımızı yakıyor, feryatlara acılara dayanamıyoruz. İnancımızı kaybetmeyelim elimizde bir o kaldı. Takip ettiğiniz için de ayrıca teşekkür ederim,Sevgiler

      Sil
  7. içim ısındı yazıyı okurken eşinizde oğlunuzda çok şanslı bugünlerde bukadar ince düşünen babalar kalmadı. Güzel bir örneksiniz tebrik ederim. Evlilik yıldönümünüzde kutlu olsun mutlu huzurlu ve de sağlıklı uzun yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok naziksiniz, mutluluğu bir nebze okuyanlara sizlere de aktarabildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  8. Adam Mutlu, Allah aşkınızı daim etsin. Evlenirken en büyük korkumdu, etrafımdaki herkes bir iki yıl sonra sevgi bile kalmadığını söylüyordu. Neyseki, sizin gibi örnekler var.
    Kötü zamanlar yaşıyoruz, her manada ama zaman değerli, geri alamıyoruz haklısınız.
    Eşinize ve oğlunuza sevgilerimi iletin lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleticeğime emin olun. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim. Kötü olanların içinde iyi olanlar daha fazla yaşayacaktır. Sizlerinde mutluluğu daim olsun.

      Sil
  9. Doğru demişsiniz, zaman asla durmaz...

    Tebrikler, daim olsun keyfiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sizinde keyfiniz daim olsun :)

      Sil
  10. ne ekersen onu biçersin, doğru değil mi?... her şey karşılıklı... çocuklar gördüğünü uygular diyorlar ya, kaydediyorlardır şimdi... kaleminize sağlık Adam Mutlu! ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, her şeyi kayıt ediyorlar bir yıl önce gördüğü bir şeyi bugün söyleyebiliyorlar:)

      Sil
  11. Zaman hem durmaz ve şahit olur olan biten her şeye.Dilerim hep mutlu ve huzurlu olursunuz .Ece ablanız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman hayattan alabileceğimiz en anlamlı ders. Teşekkürlerler Ece abla :)

      Sil
  12. Ne haklı bir hikaye. Çocuk ile ebeveyn arasındaki bağ erken yaşlarda kuvvetlenmeli sonrasında çabalama hep aynı şeyle sonlanıyor; "nesil farkı."
    Eşiniz ile beraber nice sağlıklı, huzurlu seneler geçirmeniz dileğiyle, kutluyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çocuk deyip geçmemek lazım :)

      Sil
  13. Daha mutlu günleriniz olsun eşinizle...gündem bu ara beni de çok üzüyor. Bakana ben de şaşırdım. Toparlayamayacagi sözler söyledi. Bu konuyu araştırıyorum neler olmuş paylaşacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Gündem üzücü dediğiniz gibi, paylaşımınızı takip edeceğim.

      Sil
  14. Mutluluğunuz daim olsun Adam Mutlu. Hayat kısa ve çok çabuk geçiyor, biz yaş alıyoruz, bebişler büyüyor. Ne güzel söylemişsiniz, Allah bozmaz, kullar bozar, fesat olur. Allah tüm kötülüklerden sizi ve alinizi saklasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutluluk herkesin yüreğinde olsun dilerim. Rabbim sizleri de korusun :)

      Sil
  15. Allah Allah hey maşallah ilk zamanki gibi aşkla mı :) Allahım mutluluğunuz aşkınızı daim etsin nazarlardan saklasın. Nice mutlu sağlıklı yıllar yaşayın birlikte. O bakan gibi daha bir sürü insanı Allaha havale ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin teşekkür ederim :) Aynı duyguları paylaşıyorum ama Allaha havale etmek bile içime dert oluyor. Bari birileri bu dünya da gösterir ona belki doğruyu.

      Sil
    2. ben de ortamı siyasi bir hale sokmamak için sadece Allaha havale ediyorum demek mecburiyetinde hissettim kendimi;)

      Sil
  16. nice yıllarınız aynı iletişimle ve birlikte olsun inş...

    YanıtlaSil
  17. Akıp giden zamana inat durdurmak istediğimiz güzel zamanlarımız bol olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah zaman en güzel anları versin bize :)

      Sil
  18. Eşinizle ve oğluşunuzla birlikte nice güzel yıllara :)

    Oğluşlarıyla çok vakit geçirmeye çalışmış bir anne olarak çocuklar ergenliğe girdiğinde daha da güzel şeyler paylaştığımızı rahatlıkla söyleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Elimden geldiği kadar ilgileniyorum, büyüdüğünde beraber yapacağımız çok şey var :)

      Sil