TERS DÜZ- MERT OFLUOĞLU

Film, dizi Ters Düz  Sevgili Kafa Dergi Mert Ofluoğlu'nun kitabını çoğunuz biliyorsunuz. Geçen hafta edindiğim kitabı, bitirdim ve daha önce Mert'e bir şeyler yazmak istediğimi söylemiştim.
   Hemen başladım bu kitaba, ilk sıraya koydum bunu okumalıyım, ne yazmış nasıl yazmış gözümde canladırmaya çalıştım. Sonra peşini bıraktım. Bu emeğin tarifi yok sanırım. Şurada bir yazı yazmak için, arada sırada zorlanırken, oturup bir kitap yazmak ne kadar emek ister. Biraz eleştirel bir duyguyla başladım kitaba, yalan yok, ama sonra vay vay, demek öyle, vallahide olmuş, ne güzel yazmış demeye başladım. Mert kardeşimin ilk kitabı, geleceğinin de olduğunu gösteriyor.
  Bozbalık ne kadar güzel bir yer. Yaylasında koştum, havasını içime çektim, deresine taş attım. Hatta köy meydanında döndüm durdum Ece ile beraber. ( Ece Duman kahramanımız.). Bir kar yağıyor sormayın, evin içinde soba yanmıyorsa soğuktan yataktan çıkmayı istemediğiniz bir ev düşünün. O evin verandasında hava alırken burnunuz donup düşebilir. Bir eğlenceleri var bu kadar insanın oraya gidebileceğini düşünemezsiniz. Kitabı yaşadım içine girdim, Mert Ofluoğlu öyle güzel tasvir etmiş ki, dalıp gitmemek, ağaçların arasında koşmamak mümkün değil.
  Bir de büyük şehrin ne kadar bunaltıcı olduğuna da değinmiş. İçinde yaşadığımız bu şehirler de  neleri kaçırdığımızı anlatmış bizlere. Kitabın içinden seçmeler yapmak istemedim, çünkü öyle bir bütün ki, ilk sayfasından son sayfasına kadar götürüyor sizleri. Hiç beklemediğim olaylar örgüsünde kendimi olayı çözmeye çalışan bir polis gibi hissettim, itiraf ediyorum çözemedim. Sonunda öğrendim neyin ne olduğunu.
  Tamam dedim bitti. Bitmemiş Mert bizi ikinci kitabın sinyallerini vermiş. Ters Düz oldum mu? Evet, oldum adı gibi okurken sonuna kadar, beklenmedik olaylar ve heyecanlar içinde buldum kendimi.
  Mert Ofluoğlu bunu bir dizi ya da sinema filmi yapmak istiyor. Olması muhtemel, dizi olsa izlenir. Ama "Mert sağlam bir yapımcı bulman gerekecek ya da onun sana gelmesi, maliyeti biraz kabarık olabilir. İstediğin oyuncularla hele of of :)" Okurken gözümde canladırdığım içine girdiğim bir şeyi dizi ya da film olarak düşünürüm. İşim gereği de sahneleri kafamda kurarım. Umarım gelecekte ekranda görürüz filmini belki de montajını ben yaparım belli mi olur. Yolun açık, ışığın bol olsun. Sevgili aileni senin gibi bir evlat yetiştirdikleri için, seni de ailene hayırlı bir evlat olduğun için tebrik ederim. Mutlu kalın.

Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.

21 yorum:

  1. Bende su anda ters düz okuyorum. :) Yeni başladım ama su anda güzel gidiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu merak ediyorum, iyi okumalar.

      Sil
  2. Ben de bu aralar tüm arkadaşlarımın ve blog yazarı arkadaşlarımın yazdıkları kitapları okumaya karar verdim. Çok güzel anlatmışsınız hemen Ters Düz'ü de listeme ekleyeceğim. Kitap yazabilenlere çok imreniyorum. Yaptıkları hiç kolay değil. Sürekli bir kurgu, beklentiyi diri tutmak ve başarılı bir son yazabilmek çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok imrendim hatta kıskandım :) Belki bir gün bizlerde bir kitap yazarı kıvamına gelebiliriz. :) İyi okumalar.

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Dilerim yapabilelim :)

      Sil
  3. Hepimizin aynı şeyleri düşünmesi ne güzel :) Mert gerçekten harika bi iş çıkarmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel de devam edecek gibi, İkinci kitabı bekliyoruz.

      Sil
  4. bende henüz almadım listemde bekliyor , bizdemi kitap çıkarsak acaba:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben liste hazırlarken ilk alacaklarım arasına koymuştum, sizin liste kabarıktır baya sırası geldiğinde beğeneceğinizi düşünüyorum :) Çıkara bilirsiniz bence, yazılarınızı keyifle okuyorum :)

      Sil
  5. Benim de merak ettiğim bir kitap idi ...Güzel ve davet edici bir anlatım olmuş ... Emeğine sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim keyifle okudum, keyifle de yazdım :)

      Sil
  6. Bu güzel yorum için, kitabı okurken yaşadığınız duyguları tüm samimiyetinizle anlattığınız için çok teşekkür ediyorum... Keyifle okumanıza çok sevindim. Evet, ikinci kitap yolda. Ve ikinci kitapta da Bozbalık'ta sular durulmuyor! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tüyoları okudum blog tan beklemedeyim. Böyle güzel bir kitap yazdığın için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. ben de kitapyurdundan sipariş ettim haftaya gelecek inşallah. ne mutlu Merte hep olumlu yorumlar aldı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumsuz bir eleştirim olmadı gerçekten bu genç arkadaşımızın yolu açık :)

      Sil
  8. hala edinemedeiğim ama bloglarda görüp her defasında alacağm dediğim kitap , bol okrlu olsun MErt için dilerim , sizler gibi blogger dostları olması da ayrı güzel :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alın, film tadında her bölümünü aklınızda canlanıyor :)

      Sil
  9. ne hoş anlatmışsın. ben eceyi çok sevdim yaaa :) ecenin başına güzel şeyler gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyde olumlulama yapan bir güzellik dimi :)

      Sil
  10. Kitap hakkında hep olumlu yorumlar okudum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende araştırırken hep olumlu yorumlar gördüm. Okuduktan sonra beğenim ağar bastı :)

      Sil