8 Mart 2016 Salı

İNSANLIK GÜNÜ


     Ben kahraman bir annenin iki çocuğundan biriyim. Kahraman diyorum annem için, zira kendisi babasız iki çocuk yetiştirip bugünlere getirdi. Küçükken kaybettiğimiz babamız gitmeden bize çok şey öğretti. Onunla ilgili daha sonra bir şeyler yazmak isterim. En önemli öğütlerinden biri annenize laf söyletmeyin, onu üzmeyen ona hayırlı evlatlar olun. Allah herkese evladın hayırlısını versin. Umarım hayırlı evlatlar olabilmişizdir.

İnsanlık günü   Kadınlar günü benim için her zaman  farklı olmuştur. Bilen bilir, sevgililer günü ile ilgilide bir şeyler yazmıştım. Biz millet olarak bu günlerin anlamlarını başka şekilde yorumlamayı çok iyi beceriyoruz. Blog da ki yazılarda gördüğüm kadarıyla hemen hemen herkes de aynı görüş hakim. İnsan olabilirsek önce, böyle günlere gerek kalmasa değil mi?
 
  Bugünün neden kadınlar günü olduğunu İnternet de ya da bloglar da bulabilirsiniz çok faydalı bilgiler var. O yüzden tekrar burada anlatmak istemiyorum. Emekçi kadınlara armağan edilmiş bir gün. Biz millet olarak o kadar fazla acıya şahit olduk ki, kadınlarla ilgili, bugünün içine haksızlıkları, eşitsizlikleri, ezilmeleri sığdırdık. Geçmişten gelen örfleri adetleri sürdürdü annelerimiz, nasıl yetiştiyse kendi, kız evladını da öyle yetiştirdi. Ben artık bu döngünün kırıldığına inanıyorum, inanmak istiyorum. 80' ler de doğmuş, bireylerin çoğunun, artık çocuklarını daha farklı yetiştirdiğini, onların yaşayamadıklarını kendi çocuklarında bir serbestlikle sağlayacaklarına inanıyorum. Yani sen kızsın ama güçlüsün, kendi başına da idare edebilir bir meslek sahibi olabilir, sevdiğin adamın yanında sadece onu sevdiğin için kalabilirsin fikrini verecek bu anneler. Ekonomik sebeplerden ya da toplum baskısından dolayı sevmediği bir adamın yanında hapis olmayacak bir kadın.
 
  Erkekler de adam olmayı bilecek, eğer adam olamıyorlarsa zaten hiç bir şey olamazlar.Kendisini sevmeyen bir kadını yanında tutmak niye? İstemiyor seni işte, neyine dokunuyor da üsteliyorsun, senin kas gücünün daha fazla olması kadına istemese de sahip olabileceğin anlamına gelmiyor ki. Kaldı ki sahiplik ne kadar çirkin bir söz değil mi? Affedin önce kelimelerimizden başlamalıydık kendimizi  düzeltmeye.

  Yaradan kadınlara doğurganlık özelliğini vermiş, her şeye kadir  olan Allah, neden erkeklere vermemiş bu özelliği..

   Benim kahraman anacım 28 yaşında kaybetmiş kocasını, iki çocukla gencecik bir anne, talibi çıkmış, çok evlenmek isteyen olmuş, ama annem istememiş. Baba değil de giden anne olduğunda babalarımız altından kalkamıyorlar değil mi, bir hanım gerek onlara. Buna çok şahit oldum, belki nadir babalar da vardır evlenmeyip kendisi yetmeye çalışan çocuklarına. Aklımız ermeye başladığında sorduk, "Annecim sen neden evlenmedin?". Hatırladığım kadarıyla aktarmak istiyorum sizlere cevabını:

   Babanız gittikten sonra ben üç kişiydim. Beni sevenin kocaman bir yüreği ve Peygamber sabrı olması gerekirdi. Bazısında vardı belki ben güvenemedim, evlatlarımı kimseye ezdirmek ve muhtaç etmek istemedim. Gözünden anlarsın oğlum, adamın hamurunda ne var gözünden anlarsın.!

  21 sene geçti hiç evlenmedi annem, bizleri evlendirdi, torunlarını seviyor şu sıralar, hala yanımızdadır, arkamızda değil yanımızda bizim yolumuzu gören bir yerde rehber olarak hayatımızda. O yüzden her kadın kahramandır benim gözümde, yücedir. Sevmeyi hak eder, sevilmeyi hak eder. Nazik davranılmayı hak eder. El üstünde tutulmayı hak eder. Anneye of bile denmez yazar, Kitabımız da boşuna değil ya!

  Genel olarak kadınlar, kendi başlarının çaresine çokta güzel bakarlar. İş erkeklerin eğitilmesinde, onların olaylara, kadınlara daha farklı bakmasında. Eşitiz değil mi? O zaman lafa geldiğinde eşit olmayalım, kadınlar içinde aynı şeyi söylüyorum, eşitliğinize sahip çıkın, istediğiniz zaman kadınlığın arkasına sığınmayın güçlü olmayı seçin, eğer bir erkeğe bir şey yaptırmak istediğinizde "Ama sen erkeksin" derseniz, eşitliği kendiniz bozmuş olursunuz. "Kadınlığın arkasına sığınmayın" cümlesini açıklama gereği duydum yanlış anlaşılmasını istemem.
   Siz güçlüsünüz, özünüzde birer kahramansınız. Elbet bir gün tüm dilekler gerçekleşecek. Kadın da olsa, erkek de olsa önce insan olmalı! Emekçi kadınlar günü kutlu olsun. Her gün insanlık günü olsun Mutlu kalın..
Önceki Sayfa
Sonraki Sayfa

Yazar Hakkında

26 yorum:

  1. Çok iyi yapmışsınız.Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. O güzel annenin ellerinden öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün annelerin ellerinden operim teşekkürler :)

      Sil
  3. Ne kadar güzel güçlü bir annen var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Hepimizin annesi güçlü ve kıymetli.

      Sil
  4. Annemin benim için neler yaptığını düşündüm de şimdi. Sadece çocukları için yaşıyor. Her anne ne kadar değerli. Allah kimseye yokluklarını göstermesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin! baştacı onlar. Teşekkür ederim yorumunuz için:)

      Sil
  5. Sevgilim,yazını cok begendim.Ben ne şanslı bir kadınım ki senin o güzel gözlerine bakıp güne başlıyorum.Sen bana hergun ne kadar özel olduğumu gösteriyorsun��
    Yaptığın herşeyle gurur duyuyorum.Ömrüm yettiğince yaninda olabilmeyi niyet ediyorum sevgilim..Kalemin hic durmasın ve sen hep yazmaya devam et...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninle hergün özel Yarim. Oğlumun Kahramanı

      Sil
  6. Annenizin ellerinden öpüyorum. İnşallah bizler de güzel insanlar yetiştiririz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben eminim çok güzel insanların nesli olacak gelecek :) Sizler sayesinde.

      Sil
  7. Öyle güzel, o kadar içten yazmışsınız ki, nutkum tutuldu. Annelerin hakkı ödenmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, böyle içten beğenmeniz beni daha mutlu etti :)

      Sil
  8. Maşallah size , annenize eşinize. Eşinizin duyguları ne güzel yukarıda. Allah mesut etsib sizleri selamlar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin hepimiz mutluluğu hak ediyoruz, bizden de selamlar size:)

      Sil
  9. Ne mutlu annenize, sizin gibi kıymet bilen bir evlat yetiştirmiş. Ben de annenizin ellerinden öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bunları anneme ileteceğim tepkisini merak ediyorum şimdiden :)

      Sil
  10. Yazınızı okurken düşündüm, anneniz kendini yaşamını hayallerini belkide gençliğini feda etmiş yaşanmamış hayalleri kalmış ancak çok şanslı şu an onun değerini biliyorsunuz birde bunca fedakarlığı yapıp nankör. Evlada denk gelen analar var yaşlılıklarını sokaklarda dilenerek geçiriyorlar. Ben hem annenizin elllerinden opuyorum hemde sizlerin alınlarından opuyorum annenizin değerini bildiğiniz için .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, dediklerinizde çok haklısınız, o sebepten Allah evladın da hayırlısını versin..

      Sil
  11. valla tam anne gibi anneymiş annen yaaa siz kardeşler de değerini biliyosunuz belli ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimizden geldiğince üzmemeye çalışıyoruz Teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Anneniz ne kadar büyük bir fedakarlık yapmış. Hem de gencecikken, ne büyük zorluklarla başa çıkmış kim bilir. Zaten çok bilen milletimizin diliyle başa çıkmak dahi en büyük zorluklardan. Nice emektar, vefakar annelerimiz, nice babalarımız. Babanızın mekanı cennet olsun. Anneniz de sizler gibi kıymet bilen evlatlar yetiştirmiş, ne mutlu, sağlıklı, huzurlu, uzun yıllarınız olsun.
    Allah başımızdan eksik etmesin onları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, hepimizin kıymetlileri onlar, teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  13. İnanın gözlerim dolu dolu okudum. Annemi gördüm okuyunca benim iki tane aşkım var der hep. Biri ablam biri ben. Hiç bir zaman arkamız da durmadı hep yanımızdaydı bir şey olsa ilk onu ararım yanım da. Arkadaşlarım anne-kız değil de arkadaş gibisiniz der :) Öyleyiz gerçekten annem en yakın dostum, arkadaşım, sırdaşım her şeyden daha değerli benim için.

    'Senin kas gücünün daha fazla olması kadına istemese de sahip olabileceğin anlamına gelmiyor' kısmına sonuna kadar katılıyorum. Sevgililer günü yazınızı da çok severek okumuştum. Mutlu günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size, siz de anneciğinize hayırlı evlat olmuşsunuz demek ki, yorumunuz beni çok mutlu etti, annenizin öperim ellerinden :)

      Sil