12 Mart 2016 Cumartesi

AŞK VE BAB-I ESRAR

"Gönül gözün kapandığı için, aklın sınırlarından çıkamıyorsun."

    "Çünkü aşıklar öyle bir dil ile konuşur ki, o dili ancak deliler anlar. Doğru senin işittiğin sözleri ben söyledim. Dopru bu tapınağı Sülayman Peygamberin başına yıkarım dedim. Ama ben o kuşa aşığım ve aşıkların yolu, kanunu, ahlakı yoktur. Onların tek yolu vardır Aşk. Onların tek yasası vardır, Aşk. Onların tek ahlakı vardır Aşk. Onlar sadece aşkın diliyle konuşur ilim ve aklın dili aşkın bu renkli dilinin yanında sönmüş bir ateş gibi cansız kalır."
 
  "Madde aleminin güneşi doğduğunda, mana aleminin güneşi kaybolur."
(Ahmet Ümit- Bab-ı Esrar)

www.ahmetumit.com
   Kitap okumak benim için keyif demektir. Çalışmadığım zamanlarda, tatillerde yaptığım bir hobi gibi. Blog hayatıyla birlikte bunun böyle olmadığını daha iyi anladım. Hayat evladımızla birlikte çabuk akıp gidiyor. Hobi bir kenarda kalmış, unutulmuştu. Onu tekrar geri kazanma yolunda emin adımlarla ilerliyorum. Artık oğlum yattıktan sonra, alıyoruz kitapları elimize.

  Kitap bloğu yazan arkadaşlardan çok güzel bir liste yaptım ve kitapları aldım. Aslında okuyamadığım kitaplarım vardı ama olsun çok güzellerdi dayanamadım. Hem blog yazıp, hem de kitabı olan arkadaşlar var, onlarında kitaplarını almaya başladım. Kafa Dergi Mert'in Ters Düz kitabıyla başlamış oldum.

 Ben kitap yorumu işini, bu konuda blog yazan arkadaşlara bırakıyorum. Size kitabı okurken, nasıl bir duygu yaşadığımı anlatmaya çalışacağım. Hangi kitap olduğunu yukarıda yaptığım alıntıdan biliyorsunuz.

  Geçtiğimiz yaz başlayıp yarıladığım 6 ay ara verdikten sonra, blog hayatıyla birlikte yeniden elime alıp tamamladığım Ahmet Ümit'in Bab-ı Esrar kitabından bahsetmek istiyorum.

  Kahramanımız Mrs. Karen, diğer adı Kimya, bir sigorta şirketinde çalışıyor ve bir soruşturma için yıllar önce kendisini ve annesini terk eden babasının memleketi Konya'ya gidiyor ve olaylar başlıyor. Ben mesnevi ile örülmüş, içinde Mevlana ve Şems geçen bu tarz kitapları çok seviyorum. Bu tarzda okuduğum ilk kitap Elif Şafak'ın Aşk romanı idi. Bittiğine üzüldüğüm bir kitaptı oda, çok zaman oldu yeniden bir ele almak lazım.

  Bazı yazılarımda, gönülden istemek lafını çok kullanırım. Gönlünüzden geçeni aklınız doğrulamaz, aklınızdan geçeni kalbiniz istemez ise iki ters istek hiç bir zaman bir olmayacak. Dervişler de gönül gözlerini açmak için, Allah yolunda bütün madde hayatını bırakırlarmış. Bu nasıl bir aşkmış ki, insanı mecnun edermiş. Tek başına kaldıramazlardı bu yükü ve bu aşıklar bir maşuk ararlarmış kendilerine. Yukarı da, kitaptan bir kaç alıntı vermek istedim. Okuduğumda tüylerimi diken diken eden.


  Her aşk iki kişinin arasında ki değilmiş demek ki, biz normal yaşantımızda ki aşk ile zor başa çıkarken, bu derin aşkın ağırlığıyla nasıl başa çıkardık bilemiyorum. İnsanın içinde ki gücü araması benim çok tekrarladığım bir olumlamadır. Bizler değerliyiz ve her şey bizim için var. Dert, üzüntü, kalp kırıklığı bizim için. İllaki madde alemini bırakmamıza da gerek yok. Kendimize ne kadar değer verirsek ve iyi insan olma yolunda ilerlersek hayat bize çok güzel imkanlar ve fırsatlar sunacaktır. Her bir birey içinde ki gücü ortaya çıkarabilir yeter ki bunun farkında olalım. Mutlu kalın.
Önceki Sayfa
Sonraki Sayfa

Yazar Hakkında

32 yorum:

  1. İlk defa sitendeyim kardeşim.Her, girmeye ilgi alanıma göre değer bulduğum siteden mutlaka bir edinimle çıkarım.Burada da öyle oldu.Anlatımın, işaret ettiğin değerler ve kitap önerileri tercih nedenim olacak.Mutlu huzurlu bir hafta sonu dileklerimle...Ece ablanız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacım gelmişsiniz beğenmişsiniz ne mutlu bana, yazılarınızı büyük bir keyifle okuyorum, hayatın tecrübesini alıyorum. teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
    2. Rica ederim.Ben de keşfettiğime sevindim.Mutlu huzurlu günler dileklerimle.

      Sil
  2. Tam bir Ahmet Ümit hayranıyım okumadığım bir iki kitabı kaldı sanırım. Bab-ı Esrar da konusunu çok sevdiğim bir kitap :) Bu arada Elif şafak Aşk romanını da yıllar önce okumuştum ve bu gün tekrar okumaya başladım. Ne güzel raslantı oldu. Sende çok güzel yazmışsın sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir rastlantı olmuş, bende çok beğendim Ahmet Ümit'i Aşk Köpekliktir' i aldım en son. Yakında başlayacağım. beğenmenize sevindim :)

      Sil
  3. Ahmet Ümit'in kitaplarını ben de seviyorum. Ancak Bab-ı Esrar henüz okumadığım bir kitap. Elif Şafak'ın "Aşk" konusu itibarıyla ilgimi çekti. Bu hanımefendinin kalemi de çok akıcı. Şimdi okuduğum kitap da Elif Şafak'ın "İskender" adlı romanı. Her iki yazar da çok ilginç konular bulup bunları ustaca ele alıyorlar. Okumaya devam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iskender romanını da ben okumadım, edineceğim. Gerçekten beğeneceğinizi düşünüyorum Bab-ı Esrar'ı. Aynen devam :)

      Sil
  4. Bende ilk Elif Şafak'ın Aşk kitabını okumuştum. Döne döne defalarca hiç sıkılmadan okuyabileciğim, kitaplığımda asla vazgeçemeyeceğim bir kitap. Ahmet Ümit'in Bab-ı Esrar kitabını da okudum. Okurken bitmesin dediğim kitaplardan. Tekrardan hatırlatıp Aşk kitabını elime almamı sağladığınız için çok teşekkür ederim. Elinize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sıraya koyduğum çok yeni kitap var ama Aşk arada bile okunur ve akar :)

      Sil
  5. Ahmet Ümit'in bu kitabını okuyamadım daha, çok merak ediyorum. Paylaşım için teşekkürler Adam Mutlu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok seveceğinizi düşünüyorum. Ben teşekkür ederim beğendiğinize sevindim :)

      Sil
  6. bu kitabı 2 sene önce okumuştum ve çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
  7. Kitap okumayı sevdiğim halde hep aynı yazarlara takılmıştım. Blog dünyası beni yeni yazarlarla tanıştırdı. Zenginleştiğimi hissediyorum.

    Ahmet Ümit'e her çok satan kitaba yaptığım gibi olumsuz bakmıştım. İndirimde gördüğümde alıp denedim. Beyoğlu'nun En Güzel Abisi ile. Beyoğlu'nu zaten çok severim. Kitap beni içine çekti. Okunası yazarlarım arasına girdi kendisi.

    Okumakta olduğum kitaptan bir alıntıyla bitireyim.

    "Okumakla ilgili en sevdiğim şey, insanı yukarılara taşıması ve daha yukarıya taşımaya devam etmesi.."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog benide kitaplara bağladı resmen okumakta olduğunuz kitabın isminide alabilir miyim?

      Sil
    2. Artık Biliyorum
      Oprah Winfrey

      Sil
  8. Ahmet Ümit Tv programındaki anlatımlarıyla da okunabilir yazar olduğunu hissettiriyor zaten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tv proglarını izleyemedim ama videolarına ulaşırım artık :)

      Sil
  9. bu yazarı beyoğlu civarında görüyom hep de sadece bi kitabını okudum. beyoğlunu ve polisiyeyi seviyor gibi geldi banaa. sen bi de aşk var diyosun pekii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu kitap da polisiye ama derin bir aşk var :)

      Sil
  10. Ahmet Ümit'in tüm kitaplarını okudum. Elveda Güzel Vatanım şu an eşimde, bitince onu da okuyacağım. Bab-ı Esrar beni çok etkilemişti. Şems-i Tebrizi'ye sevgim hep vardı, bu kitapla merakım daha da arttı, daha da araştırdım ve Konya'ya ziyaretine de gittim. Makalat kitaplığımın baş köşesinde durur.
    Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şems ilginç ve sır dolu. Rica etsem Makalat'ı kimin çevirisi ile aldınız önerir misiniz? Edinmek istiyorum.

      Sil
    2. Bendeki Ataç Yayınlarından, Mehmed Nuri Gençosman çevirisi. Kültür ve Turizm Bakanlığı sertifikalı

      Sil
  11. Ters Düz keyifli okumalar... Blogumdaki o güzel düşünceler için çok teşekkür ediyorum. İkincisi de yolda! :)

    YanıtlaSil
  12. Ben okumadim henüz. Kitabi tanittiginiz için tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinizi düşünüyorum, iyi okumalar.

      Sil
  13. gerçekten çok değişik ve hoş bir kitaptı :) yorumunuzu okuyunca tekrardan okumuş gibi oldum. fakat sanırım benim Ahmet Ümit'ten favori kitabım Sultanı Öldürmek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siradaki Ahmet ümit kitabim Aşk köpekliktir. Ama Sultani oldurmek listeme eklendi sayenizde teşekkurler

      Sil
  14. Mesleğinizle ilgili biraz daha detay alalım çünkü hemen ilgimi çekti. Neler yapıyorsunuz, izlediğimiz bir iş var mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkımda sayfasında mesleğime değinmiştim sevgili Mert oradan da bakabilirsin. Özet olarak Ankara'da Focus Film Ve Mga yapım ile günlük dizilerin Video kurgu ekibinde çalışıyorum :) Deniz Yıldızı, Unutma Beni, Beni Affet, Aşkların En güzeli gibi günlük diziler :)

      Sil