2 Mart 2016 Çarşamba

"AŞK" a ALIŞMAK

aşka alışmak    Ne güzeldir sevmek sevilmek, sizde sevgi ve aşkı ayrı tutanlardan mısınız? Ben ayırırım ikisini, herkesi sevebilirsin, insan olarak seversin, kardeş gibi seversin, ama herkese aşık olmazsın, ne yüce bir duygu, en zoru en heyecan vereni, en dert vereni. Sağ yanını dolduran bir kalp, ruh ikizin mi dersin, ruh eşin mi. Böyle kıpır kıpır yapan bir sevda. Gözlerine bakmadan durmadığın nefesini hissetmeden soluyamadığın, yokluğunda gözlerinde bir yaş gibi aşk. Biter mi böyle bir duygu, söner mi ateşi, yok olup gider mi? Aşk mı sanırsın her duyguyu yoksa başka bir yeniliğin heyecanı mı sarar seni. Ayırt edemezsen aşk ile heyecanı, kocaman bir yanlış bekler seni işte o zaman biten aşk mıdır? Yoksa ilk defa deneyimlediğin heyecan mı biter acaba? Ne çok soru sordum, sorarken de cevaplıyorum sanırım kıyısından köşesinden aklımda, benim cevaplarım çok önemli değil. Bir resim çizmek istedim.

  "Ben hiç aşık olmadım ki, nasıl bir şeydir bilmem." Bu kelimeyle çok karşılaştığım oluyor. Böyle bir duygunun geldiğini bilemezsin ki, hissedersin, eğer hissetmiyorsan gelmemiştir, dolmamıştır sağ yanın. Gelir çalmaz kapını, dolaşır etrafında ama sen göremezsin, eğer kendini kapatıyorsan, aşk kaçar gider. Gönülden aşık olmak istemek, bir dileği tam istemek onun sana gelmesini beklemek, beklerken de gözlerini ve gönlünü açman gerek. Korkarsan eğer, korku dolu bir aşk yaşarsın, yaşayacaklarımız dan korkmak bizi zayıf yapar ve içten içe bitirir.  Seviliyorsan eğer, sevmeyi de bilirsin, bir ruhun içinde kayboluyor, onda diğer yanını görüyor ve o seni tamamlıyorsa aşıksın tebrik ederim. Hepimiz sayfalarca yazı yazabiliriz aşka dair, ne hissettiğimize dair, o kadar özel ve özgündür ki bu duygu, senin aşkının tarifini bir tek sen yapabilirsin." Ben hiç aşık olmadım ki." den ziyade ben nasıl aşık oldum, ne hissettim neler geçti yüreğimden, eğer bu sorulara cevap verirsen aşkının nasıl olduğuna dair haritasını çıkarabilirsin.

   Aşk biter sevgi kalır sözüne, daha öncelerde inanırdım. Bu fikrim uzun zaman önce değişti. Evliliklerde, uzun süreli ilişkiler de aşk gerçekten "aşk" ise bitmez, sadece ona alışılır. Bu nasıl bir şeydir? Kendimce tarif etmeye çalışayım, eminim sizlerde okurken kendinizi tarif edeceksiniz.
 

   Aşka alışmak, aşkının bitmediğini görmek güzel bir şey. Sevgililer dünyasında "Aşkımız bitti belki ama seviyoruz birbirimizi" lafları çokça dolanır değil mi? Ya da ben öyle düşünüyorum. Aşkın şarabından içtiysen eğer gerçekten bitmesi gibi bir şey olabilir mi? Ben kabul etmiyorum böylesine güzel bir duygunun yıllarda kaybolup gitmesini, başta da söylediğim gibi, yaşadığın aşk mı? yoksa yeniden yaşamaktan mutluluk duyduğun bir heyecan mı? Eğer aşk ise o hala vardı sadece onun varlığını alışmışsındır. Onu beslemezsen eğer küser kırılır, aynı heyecanı vermez sana doğru. Beslersen; şiirler, güzel sözler, sıcacık bir bakış, hiç konuşmasan da içten bir dokunuş, avucunun içinden akıp giden o güzel enerji, kalbinden yaydığın "seni seviyorum" çığlığı besler aşkınızı, hayatınızda ki aşka alıştınız onu besleyin. Aşkınızın kaybolup gitmemesi dileğiyle.. Aşık kalın.
Önceki Sayfa
Sonraki Sayfa

Yazar Hakkında

20 yorum:

  1. Eğer bir insan hayatında birden çok kez aşık olabiliyorsa bence aşk da biter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birden çok kez aşk yaşayabilmek kötü bir sey değildir. Devam eden ilişkiler içinde yaşanan aşk bitmesin ama değil mi ?

      Sil
  2. Kesinlikle ayrıdır aşk ve sevgi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı yolun yolcusu farklı iki duygu :)

      Sil
  3. Aşk çok ütopik bir duygu bana göre :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimizin yaratıp tasarladığı bir ütopya, değişik bi yaklaşım teşekkür ederim :)

      Sil
  4. hımm ilginç:) aşk sevgi ve bağımlılığa dönüşüyor kanımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağımlı olmak olmak buradaki ince çizgi, onsuz yapamam ve kaybetme korkusunun başlangıç noktası sanırım. teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  5. Aşk karşılık beklemeyen sevgidir. Sevgi tatlı aşk acıdır, acıtır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk her zaman da acıtmıyor sanki, mutluluğu da yok değil :)

      Sil
  6. aşk ve sevgi kalmayınca çiftler, aramızda saygı var diyolar de miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz öyle oluyor sanırım, mutsuzlar ama saygılılar :)

      Sil
  7. Kesinlikle her ikisi de çok farklı. İnsan her duyguyu aşk sanmıyor da bazen yaşla alakalı olarak ilk gördüğün de aşık olduğunu sanıyorsun, belki hayranlık duygusu sonra bir bakıyosun aşk böyle bir şey değilmiş diyorsun.

    'Bu arada aşk bitince sevgi kalır mı' herkese göre değişir yanıtı, bana göre aşkın bıraktığı acı sevgiyi yeşertmeye yetmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman geçtikçe aşk başka anlamlar alıp geliyor karşımıza değil mi? Acıtmayan bir aşk diliyorum. Teşekkürler yorum için.

      Sil
  8. Bence insan bir kez aşık olur hayatında. Birden fazla oldum diyenler, oldum sananlar. Ama ne güzel demişsiniz, herkese başlangıcı ve devamı acıtmayan, hep güzelliklerle, mutluluklarla dolu bir aşk dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için, bir defa "aşk" güzel bir ilişkinin sırrı belkide budur, ilk ve son aşkım diyebilmek birine ne güzeldir.

      Sil
  9. Aşk bence de ölmez ve bilmiyorum, insanlar neden aşkı sadece iki cinsiyetin birbirine duyduğu bir şey olarak görüyor. Anne aşkı, evlat aşkı, meslek aşkı gibi aşklar da var mesela. En bilineninden anne aşkını örnek verirsek hangi insan annesini artık sevmediğini söyleyebilir? En gaddar ve sevilmez diye düşünülen kadının bile çocuğu bir şekilde seviyordur onu. Aşk farklı bir duygu kesinlikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsunuz, anne aşkı, annenin evladına olan aşkı, karşılık beklemeden saf temiz. Teşekkür ler katkınız için :)

      Sil
  10. Kişisel gelişimciler gibi bir yorum yapmışsınız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir, farkında değilim kişisel olarak gelişmeye çalışıyorum belkide ondandır :)

      Sil