23 Şubat 2016 Salı

HER ŞEYDEN BİRAZ!



gök kuşağının yedi rengi
 
      Bir konu seçmeli bugün, onun üzerine yazmalı, araştırma yapmalı, ilham alabilecek bir kaç yazı okumalı, yeni başladığım bu yolculuk beni çok heyecanlandırıyor. Ne güzel yazılar varmış meğer, her biri kitaptan parçalar gibi, birleştirirsen kitap olur öyle yani. Bizim çok değişik ruh hallerimiz var. Farklı duyguları aynı anda yaşayabiliyoruz. Kalbimiz karışıyor, aklımız oyun oynuyor, Bir kaç gündür bir şeyler yazamadım. Bunun için kendimi biraz eksik hissettim ama bir yerde okumuştum. Sadece yazmak için yazmayın diyordu, öyle yaptım, yeni yayın olsun çamurdan oldun diye yazı mı yazılır?

     Ben her şeyden biraz yazmak istiyorum. Giriş değilde hep bir gelişme, sonucu da yok öyle, okuyorsun ama ucu açık hep. Karmaşık duyguları bir bir gözler önüne serip, haklamak istiyorum onları sen de kimsin be! Ben mutluluğun kitabını yazacağım burada.

    Hayatımız endişelerle dolu bir gemi gibi, sallana sallana mavilikte yolculuk ediyoruz. İşimizin geleceği, evladımızın geleceği, ülkemizin geleceği, yakınlarımızın geleceği, yarın ne olacak? En ufak bir olumsuz durumda hemen yarın hesaplarını yaparız. Hadi ama, itiraf edin, yarın şöyle olursa böyle olur ah ah vah vah, işte endişe. Geçmiş gitti ama gelecek seni orada bir yerde bekliyor, ona bizler şekil veriyoruz, kararlarımızla, duruşumuzla, çevremizde ki insanlarla, bana arkadaşını göster senin kim olduğunu söyleyeyim diye boşuna dememişler. Neyse yarın bizi bekleyenler için ben bir adım öndeyim, yarını bilmiyorum ama ona şekil verebilirim. İçimi karartmadan umutla bekleyebilirim yarını, olmadı mı? Yeni umutlara merhaba derim o zaman. Siz plan yaparsınız, Yaradan da size güler böyle bir şey işte, planlar her zaman tutmuyor, o yüzden tecrübeli insanlar durumu olgunlaştırıp mayalansın diye bırakırlar. İçimde bir hüzün bir hüzün yarın için, sonra diyorum ki yahu yaşamadık ki daha, neden bu karamsarlık, bugün nasılım mutlu muyum? Şükredebiliyor muyum? Yarını yarın konuşalım. Çözüm odaklı yaşamak, panik yapmamamızı sağlar diye düşünüyorum. Bir olay yaşadın mı? Önce sakin ol, yapabileceklerini düşün ve uygula, dövünme, ağlama önce işini hallet elinden geleni yap sonra olmazsa üzülürsün.

   AH içimde ki çocuk neden ağlıyorsun, sevmediler mi seni, oyuncağın mı yok, sarılmadı mı kimse sana, bugün izleme haberleri, bırak olanı biteni kapa gözünü güzel hayaller kur sen, her şeyin daha güzel olacağı bir masal, bizi biz yapan duygular çocuk, ağlarsın, mutlu olursun, hırslı olursun, kin duyarsın, öfkelenirsin, yalan söylersin kendini kurtarmak için, bunları nasıl kullanacağını öğren evladım, duyguların seni değil sen onları yönet. Ağla belki açılırsın, rahatlıyorsan saklama gözyaşlarını, düğüm düğüm olmasın için, bırak ağla geçecektir elbet, bebekler doğdukları zaman neden ağlarlar bilir misin? Yeni bir dünyaya adım attıkları için, yoksa anne karnında hep ağlamıyor ki bu melekler, teknoloji gelişti, görüyorsun artık neler yapıyor minikler, esniyor, uyuyor, hareket ediyor, sonra hadi diyorlar zamanı geldi, çık bakalım yeni hayatın bu yaşa burada. İşte böyle çocuğum hep alacaklar bizi alıştığımız yerden haydi diyecek hayat, başka bir şey yaşamalısın. Yaşamımız sona erene kadar bir sürü yeni başlangıçlar yapacağız, hepsinde benzer ama tamamen farklı duygular yaşayacağız, anladın mı şimdi, alışırsın çocuk yeter ki sen vazgeçme, yarın sana çok çok yeni bir hayat verir, çok alışmak iyi değil o yüzden.

   Kaybetme korkusu sarar bizi, işini kaybetme, sevdiğin bir şeyi kaybetme bir de canının ötesini kaybetme korkusunu yani aileni, ne kadar da korkarsan kork her şeyin bir zamanı vardır. Ben onsuz yaşayamam deme, yaşatır Yaradan, ölürüm deme, öldürmez seni istemezse, bazı şeylere engel olamazsın o yüzden sevin canım kardeşim, her şeyi sevin, herkesi sevin yarın yokmuş gibi bugün sevin. Olacağa çare bulamazsın. Kötü düşünme kötü gelir, hep iyi düşün insan kendini kötü olana hazırlayamaz zaten.  
Önceki Sayfa
Sonraki Sayfa

Yazar Hakkında

12 yorum:

  1. Kötü düşünme kötü gelir.çok doğru bir söz. Evrene tıkladığımız enerji bize geri dönüyor bence. Bazı insanlar derler ya aklıma gelen başıma geliyor diye. Belki de düşünmesek başımıza gelmeyecek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevlana'nın "Kardeşim sen düşünceden ibaretsin Geriye kalan et ve kemiksin Gül düşünürsen gülistan olursun Diken düşünürsen dikenlik olursun" bir yazıma böyle bir yorum almıştım. Çok öncelerden düşüncenin gücü kanıtlanmış gibi :)

      Sil
  2. Ne gzuel yazmışsınız. Ben de benzer bır yaklaşım sunucam yarınkı yazımda ıns. Hep yenısını denemek kotu olanlara algıları kapamak ve vazgeçmemek... Yüregınıze kalemınıze saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yazınızı bekliyor olacağım.

      Sil
  3. bende de giriş gelişme sonuç her şey açık oluyor, ne hikmetse yine bir şeyler karalamaya çalışıyorum :))) özellile son paragrafınız çok hoştu, kaleminize sağlık ;)
    haftanın bloğu, bana da beklerim ki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! Geldim bilin :D

      Sil
  4. Haftanin blogu seçilmenizi tebrik ederim. Baska bir arkadas da beni seçmis bu hafta çok mutlu oldum. Ben de kisisel blogumda karmakarisik kafama göre yaziyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutlu ve motive edici bir organizasyon. Blogunuza uğrayacağım:)

      Sil
  5. Endişelerle dolu bir hayat sürüyoruz evet maalesef.. Tek tesellimiz dua.. Bu arada böyle yazılarla da biraz olsun nefes alıyoruz. Kaleminize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, birazda olsa dokunabildiysem yureklere ne mutlu.

      Sil
  6. yarın için umutsuzlanmadaki mantık hatasını nasıl da güzel yazmışsınız. yarın yarında geçekten öyle ;)

    YanıtlaSil
  7. Düşünmeden yapamıyoruz yine de ama bunu en aza indirip bugünü yarın için karartmamak lazım. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil