AH BİR ZAYIFLASAM?

                           



                                  BENİ OLDUĞUM GİBİ SEVİN



              BEYAZ ET MUCİZESİ

               Yaptığım iş dolayısıyla kilo almam hiç sorun değil benim için, yeyip içip oturuyorum. Spor mu? oda ne? Bazen hava almak için yürüyoruz ya, bazılarımız ona spor diyor ben demiyorum. Bir de inat var bizim gibi insanlarla ben kendimde zayıflarım zihniyetine sahibiz. Askerden geldiğimde oldukça fit bir yapıya sahiptim, günde 10 km yürüyünce tabi ne yersen ye veriyorsun o kiloları.. Askerlik bitti iş başı yaptık, bir sene içinde verdiğim kilolar fazlasıyla bana geri döndüler, özlemişler beni sağ olsunlar. Önceleri inat ettim, sonra baktım gerçekten kendim başa çıkamıyorum, benim için yemek yemek bir sanat, bir zevk, her ruh halinde keyifle yaptığım bana mutluluk veren bir aktivite, durum böyle olunca sevgili eşim ve annemin teşvikleriyle doktora gitmeye karar verdim.

               İşte başlıyoruz kilo verme macerasına, sevgili doktorum Tayfun Yosunkaya, işinin ehli bir akupunktur uzmanı, benim ve bir çok arkadaşımın hayatını olumlu yönde değiştirmiş cennetlik bir insan kendisi. 

               Diyet dediğimiz olay, ciddi bir disiplin ve sorumluluk ister, kendinize olan sorumluluğunuz, hayatınızın değişmesini istiyor musunuz? O zaman sadık kalmak birinci şarttır. daha önceki yazımda attığım başlığı hatırlatmak isterim, eğer diyet yapıyorsanız bunu kimseye söylemeyin, az yemeyi tercih ettiğinizi söyleyin, bu sizin sırrınız olsun.  Diyet yapmak hiç bir şey yemeyeceğin manasını taşımıyor, sağlıklı şeyler yemek için çaba göstermen anlamına geliyor. 

              Günümüzde o kadar çok hazır yemek seçeneğimiz var ki, kim uğraşacak yemek yapmayla söyleriz bir pide olur biter. tabi ki bu hazır yemekler çok cezbedici ve lezzetli oluyorlar ancak önce kendi sağlığınızı düşünün sonra yemeklerin lezzetini,. hiç yemeyin demiyorum haftada bir ödül verin kendinize yiyin, ama sağlıklı yemeklerinize sadık kalıyor ve her hafta düzenli kilo verişiniz oluyorsa yapın bunu.

              Ben diyet listesi verme taraftarı değilim, nihayetinde bir uzman değilim, eğer gerçekten kendiniz baş edemiyorsanız mutlaka bir uzmana gidin. İnternet den gördüğünüz her şeye körü körüne inanmayın ya da çevrenizdekilerin ben yaptım oldu sende yap tavsiyelerini dinleyin ama iyi analiz edin. Mutlaka araştırın, bilgi çok rahat ulaşabileceğimiz bir şey. Kilonuzu, yağ oranınızı, kas kütlenizi, kemik ve su ağırlığınızı ölçtürün, sizde ne fazla ise ona göre rejim yapmalısınız..

            Her şeyde olduğu gibi diyette de bir matematik vardır. Pes etmeden doğru sonucu ulaşmak için problemleri çözmeni gerekir. Mutluluk başarmaktır. Sahip olduğum rejim tecrübelerini yorum atarsanız mutlulukla paylaşırım. mutluluk sizlerle olsun.

    

           

         

Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.

3 yorum:

  1. Fazla kilo geçen sene sorundu benim için. Ancak bir senede on beş kilodan fazla verdim. Üstelik aynı dönemde sigara kullanmayı bıraktım. Kimsenin formülünü uygulamadım. Öğün sayısını sabah kahvaltısı ve 18.00'e kadar yediğim akşam yemeği olmak üzere ikiye düşürdüm. Her öğünden sonra bir kase ev yapımı yoğurt tüketiyorum. Spor yerine temiz havada yürüdüm ve çalıştım. Hormonludur diye beyaz et kullanmamaya onun yerine bolca balık tüketmeye çalışıyorum. Her sabah mutlaka iki yumurtam var kahvaltıda. Akşama kadar beni tok tutan da o zaten. Akşamları balık olmazsa ot ya da et yemeklerini tercih ediyorum. Kahvaltıda ekmek ve reçel hariç peynir, zeytin, tereyağı, bal, domates, salatalık, biberi istediğim kadar yiyebiliyorum. Akşam yemeğinde normal bir porsiyon yemek zayıflatıyor, ikinci porsiyon kiloyu koruyor, daha fazlası kilo aldırıyor. Ekmek ve unlu mamuller ile şeker kesinlikle kullanmıyorum ama kabak çekirdeği ve bir avuç ceviz yiyorum. Meyve tüketimim de sınırlı. Bir yılın sonunda sağlığım yerinde.

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ediyorum sizi, sağlıklı beslenme işin püf noktası aslında, ah şu çok çekici ve lezzetli zararlılardan kendimizi arındırabilirsek..

    YanıtlaSil
  3. Zayıflamanın formulu bulunamaz zaten öyle bir formülde yok.

    YanıtlaSil