AĞLAMAYAN BEBEYE MAMA YOK!

                    

                       EĞER İSTEMİYORSAN BANA GELME

                                               

                   HAYATINA DOKUNMAK

                Hayatına dokunduğum insanlarla yaşadığım deneyimlere, geçmeden önce, yardım nasıl verilir, birinin hayatına nasıl dokunabilir siniz? Bunlardan bahsetmek isterim.

                Bazı insanlar dünyaya yardım etmek için gelmişlerdir. Kendi sorunlarıyla çoğunlukla başa çıkabilen, çıkamadığın da kendisinden daha deneyimli kişilerle iletişim kuran bu melekler, herkesin derdini dinleyeyim, herkese iyi geleyim düşüncesi ile kendilerini fazlaca yorarlar. Bu yorgunluk bedenin ve zihnin fazlaca dolmasına ve ruhun yıpranarak her şeyi bırakmasına neden olur. Bu melekler kendilerini korumaya almalı, dinledikleri insanların dertlerini akıllarında ve ruhlarında taşımamalıdır.

                Son zamanlarda sektör haline bile gelmiş, arkadaşlar, sırdaşlar, dostlar yerini yaşam koçlarına ve danışmanlara bırakmıştır bile. Arada ki fark onlar para alıyorlar ve daha profesyoneller. Faydalıdır tabi ama sizi can kulağıyla dinleyip derdinize ortak olabilir mi? hangi men-tör bir dostun yerini tutabilir. Siz en iyisi bir yaşam koçu ile dost olun.

               Melek olarak nitelendirdiğim bu sırdaş dost sınıfında siz de varsınız belki, gelelim bu meleklere tavsiyelere, mutlaka kendinizi korumaya alın, önce ben iyi olmalıyım ki, etrafımda ki herkese iyi gelebileyim demek melek olmanın birinci şartıdır. Melek demiş olabilirim ama nihayetinde sizlerde birer insansınız, kendi dertleriniz çözmeniz gereken sorunlarınız ve bir dünya sorumluluklarınız vardır, bu sebeple kendimizi koruyup ona göre bir kalkan oluşturmalıyız ki, dinlediğimiz kişilerin dertleri ruhumuza yansımasın.


             Eğer istiyorsa yardım edin!

             Bir bebek ağlamazsa ona kimse emzik vermez, o yüzden yardım isteyen insanlara yardım edilmelidir, bir gidersiniz, iki gidersiniz artık üçüncüye gitmezsiniz, sonuçta bu yıpratıcı bir maratondur. yardım etmek dinlemek tavsiyede bulunmak ciddi bir tecrübeye, sabra ve insaniyet duygusuna ihtiyaç duyar. O yüzden eğer, size danışılıyor sa, ruhunuzu ortaya koyun, yardım edeceğim diye  zorlamayın, isteyen kişi zaten sizi bulur, ve ihtiyacı olanı alır.

            Bir de yardım isteyen ama dinlemeyen insanlar vardır. Her zaman bir yol göstermeye çabalar durursunuz, duygu yönlendirmeleri yaparsınız, karşınızda kini analiz edersiniz, sorunun kaynağına inip çözüm odaklı düşünürsünüz, ne kadar yorucu süreçleri varmış yazarken daha da bir farkına vardım. bütün bunları yaparsınız, biraz zaman geçtikten sonra yardımız isteyen kişi yeni tecrübeyle yine gelmiş, analiz başladı, sorun aynı, yaşanılan tecrübe benzer, yani bir önceki konuşma çöp olmuş. Şimdi tekrar baştan başladık, istediğini yeniden verdik, bu ikinci ve son yardımdı. Eğer yardımı alan kişi tekrar aynı sorunlarla karşınıza geliyorsa, yapacağınız şey dost olarak, arkadaş olarak yanında olmaktan başka bir şey olamaz. Çünkü sizin söyledikleriniz almıyor, bir sebepten dolayı ilerleyemiyor demektir. 

          Bazı insanlar hayatın bize her an gönderdiği yardımlara kapalıdır, bildiklerini okumakta ısrarcı ve yenilik denemek gibi bir düşünceleri olmaz. En iyisi kendiniz yormayın, her zaman güzel bir ruh hali için, onu beslemeyi ve gülmeyi unutmayın..

               

Adam Mutlu

Efendim ben İlhan Cavit Sayar, 1986 yılında Samsunda dünyaya gelmişim. Ancak oradan ayrılıp başka başka şehirlerde yaşadım. En sonunda da üniversiteyi kazanarak Ankara ya geldim. İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema mezunuyum, özel bir dizi yapım şirketinde Video Kurgu işi yapıyorum.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder